Skip to main content
images easyblog articles 10533 thalassografies a86f3338

Το Απέραντο Γαλάζιο Των Ζωγράφων

Η θάλλασα ήταν και είναι ένα θέμα που πάντα γοήτευε και γοητεύει τους εικαστικούς καλλιτέχνες. Κύρια στοιχεία της είναι σαφώς η μεγαλοπρέπεια και η ομορφιά της αλλά και το μυστήριο που αυτή προκαλεί. Για τους λόγους αυτούς οι ζωγράφοι αποτύπωναν και αποτυπώνουν στον καμβά τους τη θάλασσα με βάση τα συναισθήματα που αυτή τους προκαλούσε!

Θαλασσινά θέματα διατρέχουν ολόκληρη την ιστορία της Τέχνης. Η θαλασσογραφία κυριαρχεί και στην Ελληνική ζωγραφική του 19ου αιώνα αλλά ακόμα και σήμερα σε νεότερες γενιές καλλιτεχνών και οι μεγαλύτεροι τοπιογράφοι μας διέπρεψαν σ’ αυτό το γοητευτικό είδος: Αλταμούρας, Βολανάκης, Λύτρας, Χατζής κ.α. Αλλά και στον 20ό αιώνα η θάλασσα εξακολουθεί να συναρπάζει τους καλλιτέχνες με τα χρώματα, τις εναλλαγές και το μυστήριό της,

Αραγμένα καράβια, π. 1886-1890, Λάδι σε μουσαμά ΚΩΝ. ΒΟΛΑΝΑΚΗΣ

Γνωρίζοντας την ευρωπαϊκή παράδοση της θαλασσογραφίας και έχοντας αφομοιώσει την ακαδημαϊκή δανική παράδοση στο θέμα, ο Ιωάννης Αλταμούρας κινήθηκε κατά κύριο λόγο σε αυτή τη θεματογραφική περιοχή. Με την ιδιότητα του βασιλικού υποτρόφου συμμετείχε σε πλεύσεις του δανικού στόλου, γνωρίζοντας έτσι τα σκανδιναβικά θαλασσινά τοπία, τα οποία συχνά απεικόνισε στα έργα του.

Το λιμάνι της Κοπεγχάγης, 1874, Λάδι σε μουσαμά ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΛΤΑΜΟΥΡΑΣ

Ο Άγγελος Γιαλλινάς στράφηκε στην υδατογραφία, την οποία καλλιέργησε σχεδόν αποκλειστικά και εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους Έλληνες υδατογράφους, δημιουργώντας σχολή στον τομέα του. Ζωγραφίζοντας κατά κύριο λόγο θαλασσογραφίες, άφησε εικόνες ποιητικές που απηχούν μια κλασικιστική-ρομαντική αντίληψη.

Στο ψάρεμα, 1885, Υδατογραφία ΑΓΓΕΛΟΣ ΓΙΑΛΛΙΝΑΣ

Από τους ανανεωτές της νεοελληνικής τέχνης των αρχών του 20ού αιώνα, ο Νίκος Λύτρας επηρέασε την εξέλιξη της Eλληνικής ζωγραφικής χάρη στη διδασκαλία του στη Σχολή Καλών Τεχνών όσο και στο πρωτοποριακό του έργο. Προσωπογραφίες, τοπία και νεκρές φύσεις χτίζονται με πλατιές ελεύθερες πινελιές παχύρρευστου χρώματος.

Βάρκα με πανί (Πάνορμος, Τήνος), π. 1925, Λάδι σε μουσαμά ΝΙΚΟΣ ΛΥΤΡΑΣ

Ο Claude Monet επισκέφθηκε τις ακτές της Νορμανδίας πολλές φορές, ζωγραφίζοντας τη Μάγχη από το ίδιο σημείο, αλλά σε διαφορετικές ώρες της ημέρας, διαφορετικές καιρικές συνθήκες, αναρριχώμενος επάνω στα βράχια με το καβαλέτο του. Στο συγκεκριμένο πίνακα φαίνεται να στέκεται στην άμμο της παραλίας του Etretat, καθώς τα κύματα σκάνε ακριβώς μπροστά του. Η εικόνα μοιάζει τελείως αποκομμένη, με μοναδικό μοτίβο τα αφρισμένα κύματα. Πρόκειται για ένα έργο που αποτυπώνει τα μαχόμενα κύματα και τη μοναδική εμπειρία τού να τα παρατηρείς.

Waves Breaking – CLAUDE MONET

Όπως και να είναι, ήρεμη ή φουρτουνιασμένη, γαλανή ή σκουρόχρωμη, η θάλασσα πάντα θα αποτελεί στοιχείο έμπνευσης για τη Τέχνη και θα ταξιδεύει τη φαντασία των ζωγράφων. Βλέπουμε πως σε πάρα πολλά θέματα το θαλασσινό στοιχείο πρωταγωνιστεί ή υποστηρίζει το κύριο θέμα των ζωγράφων. Πάντα η θάλασσα θα παρασύρει στο κύμα της τις σκέψεις και τα συναισθήματα που πάντα θα καταγράφονται με το πινέλο στο καμβά του δημιουργού!

ΘΑΛΑΣΣΑ 60Χ80 ΕΛΑΙΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΡΙΛΥ ΓΟΥΛΑΚΟΥ

ΑΡΜΕΝΙΖΟΝΤΑΣ 40Χ28 ΕΛΑΙΟΓΡΑΦΙΑ ΑΝΝΥ ΤΣΙΤΣΙΜΕΛΗ

THE WAVES ΑΚΡΥΛΙΚΑ 34Χ45 ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

ΟΣΑ ΕΖΗΣΑ 60Χ80 MIXED MEDIA ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

Ύδρα, θάλασσα, 1998, Υδατογραφία σε χαρτί ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΤΣΗΣ

Όνειρό μου είναι να προσφέρω σε εκείνους που έχουν ανάγκη και για αυτό τον σκοπό επιστρατεύω όλα όσα έχω μάθει μέσα από την τηλεόραση, την τέχνη, τη γραφή και τον λόγο, πιστεύοντας πως η συσπείρωση των ανθρώπων θα μας οδηγήσει σε έναν καλύτερο κόσμο! #giaenankaliterokosmo

RELATED