Skip to main content
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2018%2F05%2Fimages easyblog images 928 384a4aea3eb5f7921b6a1a0793e83ef5 XL

Στο BOOZE η έκθεση της Έλσας Χαραλάμπους με τίτλο PASS age

Την Παρασκευή 20 Απριλίου 2018 και ώρα 20.00 εγκαινιάζεται στην Παρόδιο Στοά της Αιόλου – Κολοκοτρώνη – Βασιλικής, η έκθεση σχεδίων και ζωγραφικής της Έλσας Χαραλάμπους με τίτλο PASS age, η οποία επεκτείνεται και στον ισόγειο χώρο του BOOZE με γιγαντιαίες προσωπογραφίες και σχέδια, όπου τα εγκαίνια συνεχίζονται στις 22:00, την ίδια μέρα.

«Με το πορτραίτο, ως μια παλαιότατη και εγκυρότατη αναζήτηση του εικαστικού νοήματος στη τέχνη, η ζωγράφος επιδιώκει να αποτυπώσει και να διερευνήσει όσα ένα πρόσωπο μπορεί ‘να πει’ μόνο του, αλλά και όσα η ίδια καταφέρνει να ερμηνεύσει» όπως έχει γράψει ο Ιστορικός Τέχνης Κωνσταντίνος Μπάσιος.

Η Έλσα Χαραλάμπους με εξαιρετικές σπουδές στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, έχει στο ενεργητικό της πάμπολλες συμμετοχές σε εκθέσεις εντόπιες και διεθνείς, ενώ έργα της βρίσκονται σε μουσεία και σε ιδιωτικές συλλογές.

«Επιλέγοντας μια κάποια, σχετική αφαίρεση των πραγματικών χαρακτηριστικών μιας φυσιογνωμίας και επιδιώκοντας μια σχεδόν αντιπαραθετική ή διαδραστική τοποθέτηση όλων αυτών των σχεδίων επάνω στις προθήκες της Παροδίου Στοάς, επιτυγχάνει να συστήσει μια εφήμερη προσωπειο-τοιχογραφία. Μια οριζοντίωση που παρακολουθεί τον θεατή/διαβάτη. . .».

Χώρος & Διάρκεια:

Παρόδιος Στοά: 16 Απριλίου – 11 Μαΐου 2018

BOOZE: 17 Απριλίου – 20 Μαΐου 2018

ATHENS TRIGONO01

 “PASS Age” ΄Εκθεση της Έλσας Χαραλάμπους

Πέρασμα στον χρόνο, πέρασμα στον χώρο. Με τη διπλή αυτή έννοια “παίζει” η Έλσα Χαραλάμπους σε μια διπλή έκθεση: μια εγκατάσταση στην παρόδιο στοά (ιδιοκτησίας του ΕΚΠΑ που το συνδιοργανώνει) στο σταυροδρόμι των οδών Αιόλου, Κολοκοτρώνη, Βασιλικής και στο μπαρ Booze στην οδό Κολοκοτρώνη. Οι βιτρίνες των καταστημάτων μοιάζουν να έχουν σκεπαστεί με graffiti, ενώ στο Booze, τεράστια κεφάλια τραβούν το βλέμμα των θαμώνων.

Η δουλειά αυτή υλοποιήθηκε την περίοδο των σπουδών της καλλιτέχνιδος στην ΑΣΚΤ στο εργαστήρι του Τριαντάφυλλου Πατρασκίδη, το 1998 (διπλωματική εργασία). Παρόλο που είχε αξιολογηθεί με Άριστα, θεωρήθηκε τότε αντιεμπορική και κατέληξε στα συρτάρια. Είκοσι χρόνια μετά, δόθηκε η ευκαιρία, τα έργα αυτά να βρουν τη θέση που τους ταιριάζει σε μια διπλή έκθεση στο κέντρο της Αθήνας.

Πρόκειται για πορτρέτα μεγάλων διαστάσεων (1,50 x 1,30 m). Ο καθαρά εξπρεσιονιστικός τους χαρακτήρας προκύπτει από τις αδρές, σκληρές πινελιές τόσο των ασπρόμαυρων όσο και των έγχρωμων έργων. Στην περίπτωση των τελευταίων, εντύπωση προκαλεί η χρήση καθαρών έντονων χρωμάτων και η ανάδειξη των αντιθέσεων. Αναζητώντας καινούριες ποιότητες και υφές, συνδυάζει υλικά από διαφορετικές τεχνικές όπως κονίαμα, ψηφίδα, πάστα, δημιουργώντας ανάγλυφα μέρη πάνω στον καμβά.

Όπως αναφέρει η Χαραλάμπους: “Στα έργα αυτά επιχειρώ να εκφράσω άμεσα και αυθόρμητα ψυχολογικές καταστάσεις με τις οποίες όλοι έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι στην καθημερινότητά μας. Προσπαθώ να αποκρούσω τη ρεαλιστική, ωραιοποιημένη εικόνα και να προβάλω το καθαρά υποκειμενικό στοιχείο, που μερικές φορές αποκτά εκρηκτικό χαρακτήρα”. Στόχος της μια “αυτοτελής ζωγραφική πραγματικότητα, αποδεσμευμένη από τον φυσικό κόσμο”.

Πολύ μεγάλη τόλμη χαρακτηρίζει τον τρόπο έκφρασής της. Έντονα χρώματα, δυνατά και τονισμένα περιγράμματα, διαστρέβλωση της γραμμής μέχρι την παραμόρφωση, υπερβολή είναι κάποια από τα εξπρεσιονιστικά χαρακτηριστικά που συνεπαίρνουν τον θεατή.

Είκοσι χρόνια μετά τη δημιουργία τους τα έργα αυτά διατηρούν αναλοίωτη τη ζωντάνια τους. “Βρήκα έναν όγκο σχεδίων που έγιναν πριν και παράλληλα με τα λάδια σε τελάρα. Τα άνοιξα και με είδα πριν είκοσι χρόνια. Σιδέρωσα τα σχέδια παράλληλα με το τσαλακωμένο παρελθόν. Με αναγνώρισα και τα αναγνώρισα…

Μου άρεσαν και θέλησα να κάνω το πέρασμα, σε μια περιοχή-πέρασμα από το παρελθόν στο παρόν …” εξηγεί η Χαραλάμπους.

‘Ετσι προέκυψε ο τίτλος της διπλής αυτής έκθεσης: Το Παρελθόν στο παρόν, ένα πέρασμα στο χρόνο. Aυθόρμητα σχεδόν της ήρθε η λέξη που σηματοδοτεί την εικαστική δράση στους δυο χώρους: «Pass age». Ήρθε σαν κλειδί pass par tout…

Ειρήνη Λεοντακιανάκου

Λέκτορας στην Ιστορία της Τέχνης

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Είμαι παιδί της επικοινωνίας και του χαμόγελου και με αφορμή την μέχρι τώρα πορεία μου σε αυτή τη ζωή, θέλησα να «χρωματίσω» τον κόσμο με τη δική μου παλέτα. Έτσι δημιούργησα με πολύ αγάπη το δικό μου διαδικτυακό αποτύπωμα, το likewoman.gr, θέλοντας να γεμίσω τους ανθρώπους και ιδιαίτερα τις γυναίκες με τη δική μου αστερόσκονη. Πάντα λέω ότι «εκεί έξω βρίσκονται τα πιο μαγικά πράγματα…μη φοβάσαι λοιπόν να τα περπατήσεις».

RELATED