Τίτλοι τέλους για τον Pierpaolo Piccioli | Αποχωρεί από τον οίκο Valentino έπειτα από 25 χρόνια κοινής πορείας
Ο Valentino και ο δημιουργικός διευθυντής Pierpaolo Piccioli χωρίζουν τους δρόμους τους, ανακοίνωσε ο ιταλικός οίκος την Παρασκευή.
Ένας «νέος δημιουργικός οργανισμός» πρόκειται να ανακοινωθεί σύντομα.
Ο Piccioli διείσδυσε στον οίκο το 1999 ως σχεδιαστής αξεσουάρ δίπλα στη Maria Grazia Chiuri. Το ζεύγος διορίστηκε συν-δημιουργικός διευθυντής το 2008, αντικαθιστώντας την Alessandra Facchinetti, η οποία είχε αναλάβει το ρόλο ένα χρόνο νωρίτερα μετά τη συνταξιοδότηση του ιδρυτή Valentino Garavani. Το 2016, ο Piccioli ανέλαβε το ρόλο του καλλιτεχνικού διευθυντή, μετά την αποχώρηση της Chiuri από τον Dior.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Pierpaolo Piccioli (@pppiccioli)
«Δεν έχουν όλες οι ιστορίες αρχή ή τέλος, μερικές ζουν ένα είδος αιώνιου παρόντος που λάμπει τόσο φωτεινά που δεν θα δημιουργήσει καμία σκιά», είπε ο Piccioli σε μια δήλωσή του. «Είμαι σε αυτή την εταιρεία για 25 χρόνια, και για 25 χρόνια υπάρχω και έχω ζήσει με τους ανθρώπους που έχουν υφάνει τα υφάσματα αυτής της όμορφης ιστορίας που είναι δική μου και δική μας… Χάρη στον κύριο Valentino και τον Giancarlo Giammetti που με έχουν ευλογήσει με την εμπιστοσύνη τους, χάρη σε κάθε άτομο που το έκανε αυτό δυνατό με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Ήταν προνόμιο και τιμή να μοιραστώ μαζί σας το ταξίδι μου και τα όνειρά μου» ολοκλήρωσε τη δήλωσή του σε ένα εμφανές κλίμα συγκίνησης.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Pierpaolo Piccioli (@pppiccioli)
Ο Piccioli μεγάλωσε στο ιταλικό θέρετρο Nettuno, σπούδασε λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης, έκανε πρακτική στο Brunello Cucinelli και μετά την αποφοίτησή του, εντάχθηκε στην ομάδα του Fendi με την Chiuri. Μιλώντας με τον Luke Leitch σε μια συνέντευξη το 2011 για τον τρόπο με τον οποίο προσέγγισε ο ίδιος και η Chiuri το έργο της σκηνοθεσίας του σχεδιασμού στο Valentino, ο Piccioli δήλωσε: «Κρατάμε τη γλώσσα, αλλά αλλάζουμε τη στάση». Αυτό μεταφράστηκε αρχικά σε συλλογές που ανδεικνύουν τα βασικά στοιχεία του Valentino, συμπεριλαμβανομένων βολάν και φιόγκων, και δημιούργησαν νέα μοτίβα όπως το Rockstud. Η πρώτη του συλλογή τον Οκτώβριο του 2016 μετά την αποχώρηση της Chiuri «αποκάλυψε τον αχαλίνωτο ρομαντισμό και τη φαντασία του μοναδικού οράματος του Piccioli», έγραψε ο Hamish Bowles.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Pierpaolo Piccioli (@pppiccioli)
Το σόου Φθινόπωρο/Χειμώνας 2024 ήταν ένα «μανιφέστο σε μαύρο χρώμα για την πρόοδο που εξερευνήθηκε με 63 τρόπους», έγραψε η Sarah Mower της Vogue Runway. «Στην καλοκαιρινή του κολεξιόν την άνοιξη του 2023 —η οποία ξεκίνησε σε παρθένο λευκό— ο Pierpaolo Piccioli εξέφρασε τη δημιουργική του οργή ενάντια στην ανάδρομη παρατήρηση της πρωθυπουργού Giorgia Meloni σχετικά με τις γυναίκες που πρέπει να ντύνονται συντηρητικά για να αποφύγουν τον βιασμό. Ακολούθησε η συλλογή του σε μαύρο χρώμα, επεκτείνοντας πολλές επιλογές για τις γυναίκες για να δείξουν το σώμα τους όπως εκείνες θέλουν», έγραψε ο Mower.
«Είμαι ευγνώμων στον Pierpaolo για τον ρόλο του ως δημιουργικός διευθυντής και για το όραμα, τη δέσμευση και τη δημιουργικότητά του που έφεραν τον maison Valentino σε αυτό που αντιπροσωπεύει σήμερα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Valentino, Jacopo Venturini.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Valentino (@maisonvalentino)
«Εκφράζουμε τη βαθύτατη ευγνωμοσύνη μας στον Pierpaolo, ο οποίος έγραψε ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία του Valentino. Η συνεισφορά του τα τελευταία 25 χρόνια θα αφήσει ένα ανεξίτηλο σημάδι», πρόσθεσε ο πρόεδρος της Valentino, Rachid Mohamed Rachid.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Pierpaolo Piccioli (@pppiccioli)
Το 2012, ο Valentino εξαγοράστηκε από το επενδυτικό ταμείο του Κατάρ Mayhoola για 700 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το Reuters. Τον Ιούλιο του 2023, η Kering ανακοίνωσε την απόκτηση μεριδίου 30 τοις εκατό της Valentino έναντι τιμήματος 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η συμφωνία περιλαμβάνει την επιλογή για την Kering να αποκτήσει την υπόλοιπη μάρκα έως το 2028. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Kering, François-Henri Pinault, περιγράφει τον Valentino ως «ένα μοναδικό ιταλικό οίκο που είναι συνώνυμο της ομορφιάς και της κομψότητας». Τα έσοδα του οίκου το 2022 ανήλθαν σε 1,4 δισ. ευρώ.
Cover Photo: Instagram/pierpaolopiccioli