Ο Γιώργος Παπαχατζής υπογράφει την Journaper: “Ήθελα η Ελλάδα να αποκτήσει την δική της αρωματοποία”
JOURNAPER I Your perfume your personality!
Συνέντευξη του Γιώργου Παπαχατζή στο likewoman.gr
Μπορεί να τον διαβάζαμε χρόνια μέσα από τα άρθρα και τις συνεντεύξεις που έκανε στα μεγαλύτερης κυκλοφορίας αθηναϊκά περιοδικά, αλλά πλέον συνεντευξιάζεται ο ίδιος …και ο λόγος δεν είναι άλλος από τη δημιουργία του δικού του perfume lab και το brand της JOURNAPER που σκορπά τις ευωδιές του από την Αθήνα και την Πάρο, μέχρι το Ντουμπάι!
Είμαι περίεργη ποια μυρωδιά σε ιντριγκάρει;
Αυτή του βρεγμένου χώματος! Ξέρετε… το άρωμα είναι μνήμες. Και εμένα η βροχή μου θυμίζει χειμωνιάτικα ταξίδια που κάναμε με τους γονείς μου. Κατέβαζα το παράθυρο του αυτοκινήτου, έμπαινε μέσα αυτή η μυρωδιά από τα βρεγμένα βουνά και Θεέ μου, παρόλο που ξεπάγιαζα, δε χόρταινα να ρουφάω τον αέρα. Έχω αδυναμία και στη μυρωδιά του καμένου ξύλου και της εφημερίδας…
Να υποθέσω ότι αυτό προκύπτει από την αγάπη για τη δημοσιογραφία;
Όντως. Μου θυμίζει τα δημιουργικά ξενύχτια, την αγωνία του πότε και πώς θα μας έρθει το εξώφυλλο από το τυπογραφείο…
Όσοι σε γνωρίσαμε σε αυτό το μετερίζι θυμόμαστε πόσο αντισυμβατικά γράφεις, πόσο τολμηρές, ιδιαίτερες είναι οι ερωτήσεις που κάνεις σε συνεντεύξεις. Και τώρα αυτό συμβαίνει με τα αρώματά σου.
Πάντα μου άρεσε το διαφορετικό, το ιδιαίτερο. Να δεις κάτι και χωρίς να έχεις διαβάσει ή δει το brand του να πεις αυτό είναι Παπαχατζής, αυτό είναι Journaper.
Πες μου την αλήθεια…Η εξωτερική εμφάνιση ήταν plus στην καριέρα σου;
Κοινωνικά αν θέλετε, ίσως ναι. Βοηθά στον αέρα, την αυτοπεποίθηση… τίποτα άλλο. Ξέρετε έχω κλειστεί σε τουαλέτα εκδοτικής εταιρείας και έχω κλάψει γιατί ψυχολογικά είχα πιάσει ταβάνι…, έχω δουλέψει για 14ωρα και έχω λιώσει σόλες πολλών παπουτσιών για τα ρεπορτάζ μου. Τι να σου κάνει η ομορφιά…;(γέλια).
Άλλοι δημοσιογράφοι έγιναν συγγραφείς, άλλοι πολιτικοί και εσύ… αρωματοποιός. Πώς συνέβη αυτό;
Αγάπη μου τι ψάχνεις να βρεις; Είπαμε… έχεις πέσει σε περίπτωση… Μου άρεσαν από παιδί οι ευωδιές, στην πορεία συνέλλεγα αιθέρια έλαια και μετά παρακολούθησα σεμινάρια Ελλάδα και Ιταλία, όπου έμαθα τη δομή αυτής της ιεροτελεστίας που λέγεται παρασκευή αρωμάτων.
Το Orossimo, το Nychta, το Αithria, το Varonos. Δεν τα λες ούτε λουλουδάτα, ούτε γλυκά, ούτε πικρά ούτε πικάντικα.
Είναι Journaper θα πω εγώ… Απεχθάνομαι τις ταμπέλες, τα μονοδιάστατα. Δεν είναι πιο ωραία που μυρίζουν πολύπλοκα; Που σε βάζουν στο τρυπάκι να τα ψάξεις, που σου γίνονται εθιστικά; Είναι ξέρετε σαν αυτό που είπε η Κική Δημουλά για τον έρωτα: «Γένους ούτε θηλυκού ούτε αρσενικού, γένους ανυπεράσπιστου»…
Γι’ αυτό είναι unisex;
Ναι, γιατί πραγματικά το καθένα μπορεί να φορεθεί κάλλιστα από έναν άντρα ή μια γυναίκα. Όλα είναι θέμα διάθεσης, ίσως και εποχής.Πελάτες μου που μέχρι τώρα έπαιρναν το Varonos, τώρα αγοράζουν το Nychta, και γυναίκες που λατρεύουν τα απαλά αρώματα παίρνουν το Varonos επειδή όταν το φορούν νιώθουν να αντλούν από αυτό το δυναμισμό που τους λείπει!
Είπες πριν τη λέξη «Έρωτα». Τι σημαίνει για έναν δημιουργό;
Με αποσυντονίζει και με εμπνέει, με λυτρώνει και με καταρρακώνει με την ίδια δυναμική.
Είσαι «ερωτευμένος» με συγκεκριμένα αιθέρια έλαια;
Ε ναι… παθαίνω κάτι με το oudh της Σαουδικής Αραβίας, τη μαύρη σοκολάτα και τις αυτοκρατορικές ορχιδέες. Όλα αυτά δηλαδή που μέσα του έχει το Nychta.
Άρα το Nychta είναι η αδυναμία σου;
Είναι ένα από τα hit της Journaper, αλλά το καθένα από τη σειρά προκαλεί τη δική του αίσθηση και θα έλεγα αλληλοσυμπληρώνει το άλλο.
Δήλωσες προχθές σε μια τηλεοπτική εκπομπή «το άρωμά αντανακλά την προσωπικότητά μας». Τα αρώματα της JOURNAPER ποια στοιχεία της προσωπικότητάς σου αντανακλούν;
Το στοιχείο του απρόβλεπτου, του προκλητικού που δεν επιδιώκει να σοκάρει και τις ακραίες αντιθέσεις. Λουλούδια μπλέκονται με μπαχαρικά, οι γλυκές νότες πάνω στο δέρμα μετατρέπονται σε πικρές και πάλι μεταλλάσσονται. Και ενώ εσύ έχεις φορέσει ένα στιβαρό άρωμα αυτό μετά από 4 ώρες μπορεί να αφήσει στο δέρμα μια πουδρένια μυρωδιά! Αυτό ήθελα να πετύχω και αυτό είναι που μου λένε και οι πελάτες μου όταν τους ρωτάω γιατί ξανααγοράζουν το ίδιο άρωμα.
Πόσο risky ήταν να συστήσεις στην ελληνική αγορά κάτι που δεν είναι ενσωματωμένο στην κουλτούρα μας, όπως στο Παρίσι, τη Φλωρεντία ή το Ντουμπάι όπου πληρώνουν όσο όσο για να παραγγείλουν σε οίκους αρωματοποιίας το δικό τους customizing άρωμα;
Ακριβώς αυτό το ρίσκο ήταν η μεγάλη πρόκληση για εμένα. Ήθελα να δώσω στην Ελλάδα τη δική της αρωματοποιία. Επίσης πολλοί είναι αυτοί, όπως κι εγώ, που βαρέθηκαν να φοράνε αναγνωρίσιμα αρώματα (αυτά που ονομάζουμε «επώνυμα»). Ο κόσμος ψάχνει διαφορετικά πλέον πράγματα artisanal και bespoke φιλοσοφίας, που θα πληρώνει το περιεχόμενο, όχι μόνο το μπουκάλι… σε value for money λογική.
Πώς φαντάζεσαι τη JOURNAPER σε 5 χρόνια από τώρα;
Mε ένα επισκέψιμο perfume lab όπου οι λάτρεις του είδους θα παραγγέλνουν στην ομάδα μας τα δικά τους customizing άρωματα, αλλά και με εξαγωγές μεγάλης δυναμικής όχι μόνο στο Ντουμπάι αλλά και σε Ασία και Αμερική.
Ακολουθήστε τoν ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΧΑΤΖΗ και τη JOURNAPER στο www.journaper.com και στα social media
Facebook: Journaper/ Giwrgos Papahatzis
Instagram: journaper/geopapah