Η γλυπτική και η μόδα έχουν πολλά κοινά σημεία! Και οι δύο χρησιμοποιούν τη διαμόρφωση σχεδίων, μοντέλων, κοπή αλλά και ντραπάρισμα.
Η Rei Kawakubo, είναι Ιαπωνέζα σχεδιάστρια γλυπτικής και μόδας γνωστή για τον οίκο Comme des Garçons (CDG) που ξεκίνησε στο Τόκιο το 1969.
Αγαπά το φουτουρισμό και το αυστηρό ύφος με τις δημιουργίες της να θυμίζουν περισσότερο κατασκευές-γλυπτά, ενώ το στυλ των ρούχων της έχει ασύμμετρο ύφος σε oversized μεγέθη και συνήθως σε σκούρα χρώματα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Comme des Garcons (@commedesgarcons)
Τα ρούχα της συχνά περιγράφονται ως πρωτοποριακά και αντισυμβατικά γιατί δεν ταιριάζουν με την κλασσική αντίληψη της μόδας. Η Kawakubo στην προσπάθειά της να φτιάξει τα ρούχα που «δεν υπήρχαν πριν», αποδόμησε το λεξικό της μόδας δημιουργώντας νέους ανατρεπτικούς όρους. Οι συλλογές πασαρέλας Holes και Patchworks and X – 1982 και 1983 – είναι ακόμα πιο επαναστατικές. Οι δύο συλλογές περιέχουν ημιτελή ενδύματα κυρίως σε μαύρες αποχρώσεις.
Τα πουλόβερ με τρύπιες βελονιές σε διάφορα σημεία, ενώ τα μοντέλα Patchworks and X παρουσιάζουν διάφορα μπαλώματα σε αποχρώσεις μαύρου εμπνευσμένα από τα μελάνια της ιαπωνικής γραφής. Κάποιοι κριτικοί όρισαν αυτή τη μορφή ντυσίματος αποκαλυπτική, πολλοί θαύμασαν την εφευρετικότητα και την καινοτομία της σχεδιάστριας, ενώ η Kawakubo δήλωνε ότι τα ρούχα της «Είναι για σύγχρονες, εργαζόμενες γυναίκες. Γυναίκες που δεν χρειάζεται να διασφαλίζουν την ευτυχία τους δείχνοντας σέξι στους άντρες δίνοντας έμφαση στη σιλουέτα τους, αλλά που τους ελκύουν με το μυαλό τους».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Comme des Garcons (@commedesgarcons)
Η πρωτοποριακή Rei Kawakubo αμφισβήτησε τους βασικούς ορισμούς της ομορφιάς αποδομώντας τις αντιλήψεις για το φύλο και τους παραδοσιακούς κοινωνικούς ρόλους των γυναικών. Το 1994-95 παρουσίασε μάλλινα φαρδιά πουλόβερ και υπέροχα παλτά εμπνευσμένα από το στρατό. To φθινόπωρο–χειμώνα 1995–96 η Kawakubo λανσάρει στο εμπόριο το γιακά του Peter Pan, και αξεσουάρ όπως λουλούδια και τούλια σε παστέλ χρώματα. Την ίδια περίοδο η Kawakubo εισάγει και punk στοιχεία στη δουλειά της, ενώ μελλοντικές συλλογές της όπως Chic Punk, Transformed Glamour καθώς και Hard and Forceful, είναι ένα εκρηκτικό μείγμα ενδυματολογικών προκλήσεων. Χρησιμοποιώντας υλικά όπως ταρτάν, δίχτυα, φερμουάρ, δέρμα και λουριά, αλλά και PVC(!), η Kawakubo αναδιαμόρφωσε τη θηλυκότητα σε κάτι πολύ πιο παραβατικό.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Rei.Kawakubo.Daily (@rei.kawakubo.daily)
Σε πολλές από τις συλλογές της η Kawakubo αποδομεί και το φύλο σε σχέση με τα πρότυπα της κοινωνίας. Στη συλλογή της Transcending Gender, άνοιξη-καλοκαίρι 1995, η Kawakubo συνδυάζει τη γυναικεία διακόσμηση με το ανδρικό κοστούμι δημιουργώντας νέες υβριδικές τάσεις.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Rei.Kawakubo.Daily (@rei.kawakubo.daily)
Το 2017 η έκθεση «Art of the in-between» στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης (MET) στη Νέα Υόρκη τίμησε τα πρωτοποριακά σχέδια της Rei Kawakubo, προβάλλοντας την ικανότητά της να αμφισβητεί τις συμβατικές έννοιες ομορφιάς και μόδας. Το επαναστατικό της πνεύμα θαυμάστηκε από πολλούς εκπροσώπους της σύγχρονης μόδας.