Skip to main content
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2018%2F10%2Fimages easyblog articles 6818 prosopa pios htan o max factor

Max Factor: “Ο πατέρας του σύγχρονου μακιγιάζ”

Ο Max Factor, είναι ένα από τα διασημότερα ονόματα παγκοσμίως στο χώρο των καλλυντικών και της ομορφιάς. Γεννήθηκε στο Lodz της Πολωνίας το 1872 και άρχισε την καριέρα του ως μαθητευόμενος δίπλα σε έναν κατασκευαστή περουκών. Έως την ηλικία των 20 ετών, είχε ήδη αποκτήσει το δικό του κατάστημα με είδη μακιγιάζ.

Ο Max Factor ταξίδεψε στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1902, παίρνοντας μαζί και την οικογένειά του στη μεγάλη παγκόσμια έκθεση του St. Louis Worlds Fair. Δεν επέστρεψαν ποτέ. Ο Max άρχισε να πουλά στους τοπικούς ηθοποιούς του St. Louis είδη για τα μαλλιά και εισαγόμενα καλλυντικά και καθιέρωσε το θεατρικό μακιγιάζ.

Καθώς η τοπική του φήμη άρχισε να εξαπλώνεται, οι ηθοποιοί της τότε, ακόμα αναπτυσσόμενης, κινηματογραφικής βιομηχανίας, κατέφυγαν επίσης στον Max για συμβουλές make-up. Έτσι, η βιομηχανία κινηματογράφου του Hollywood άρχισε να του «γνέφει» με νόημα. Εγκαταστάθηκε στο Los Angeles το 1909 μαζί με την οικογένειά του και άρχισε να δουλεύει στο θέατρο Pantages.

Μέχρι το 1914, είχε τελειοποιήσει το make-up για τις ταινίες. Είχε αυτοσχεδιάσει μια νέα εναλλακτική για το θεατρικό (λιπαρό) μακιγιάζ, την οποία σκέφτηκε ότι φαινόταν «φοβερή» και «τρομερή» στην οθόνη.

Δημιούργησε ένα ευέλικτο θεατρικό μακιγιάζ το οποίο ήταν το πρώτο που δημιουργήθηκε για ταινία και το οποίο βοηθούσε τους ηθοποιούς να δείχνουν πιο φυσικοί στα κοντινά πλάνα. Οι πιο αξιοσημείωτες πελάτισσές του ήταν η Mary Pickford, η Jean Harlow, η Bette Davis, η Joan Crawford και η Judy Garland, οι οποίες και έγιναν τακτικές επισκέπτριες στα σαλόνια του.

Το 1918, ανέπτυξε το χρωματικό εύρος της πούδρας, πράγμα το οποίο του επέτρεψε να δημιουργήσει ξεχωριστό makeup για το κάθε πρόσωπο, με βάση τον τόνο του δέρματός του, λόγω της ευρείας γκάμας αποχρώσεων που είχε φτιάξει. Ανάμεσα στις εφευρέσεις αυτές ήταν και οι ψεύτικες βλεφαρίδες, το μολύβι φρυδιών και το lip gloss, μια ολοκληρωμένη νέα γλώσσα επικοινωνίας στα καλλυντικά της οθόνης.

Αναπόφευκτα, όταν οι ηθοποιοί είχαν φτιαχτεί για να φαίνονται τόσο στιλάτες στην οθόνη, ήθελαν να διατηρήσουν το ίδιο αποτέλεσμα και στην καθημερινή τους ζωή, για αυτό και άρχισαν να φορούν το νέο make-up του Max Factor και στις προσωπικές τους εμφανίσεις.

Μέχρι τη δεκαετία του 1920, οι γιοι του Max είχαν εμπλακεί στην επιχείρηση, με τον Davis να εργάζεται ως γενικός διευθυντής και τον Frank να βοηθά τον πατέρα του να αναπτύξει κάποια νέα προϊόντα.

Κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας, το 1925, έλαβαν τη μεγαλύτερη μαζική παραγγελία τους, όταν έπρεπε να παράσχουν 600 γαλόνια ελαφρύ λιπαρόmakeup για την ταινία «Ben Hur» προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι το χρώμα του δέρματος στα extra γυρίσματα που έγιναν στην Αμερική θα ήταν το ίδιο με αυτά που έγιναν στην Ιταλία.

Μια άλλη σημαντική εξέλιξη στον κόσμο του μακιγιάζ ήταν η εφεύρεση της αδιάβροχης mascara για την ταινία «Mare Nostrum» το 1926.

Ήταν το 1927 όταν ο Max Factor παρουσίασε τα πρώτα καλλυντικά που πωλήθηκαν σε μη θεατρικούς καταναλωτές. Πριν από τον Max Factor, λίγες γυναίκες χρησιμοποιούσαν καλλυντικά. Ο Factor διέδωσε τη λέξη “make up” και τη χρήση (και κατάχρηση) του καλλωπιστικού ρεπερτορίου.

Έχοντας πλέον επωμιστεί τον τίτλο του «πατέρα του σύγχρονου μακιγιάζ», ο Max Factor είναι υπεύθυνος για την επινόηση πολλών βασικών καλλυντικών προϊόντων (τόσο για την οθόνη όσο και εκτός) και παραμένει η έμπνευση πίσω από τις τάσεις και τις καινοτομίες ομορφιάς έως και σήμερα.

Πέθανε στις 30 Αυγούστου του 1938 σε ηλικία 59 ετών στο Beverly Hills της California. Ο γιος του Φρανκ πήρε το όνομα Max Factor JR και συνέχισε να ασχολείται με την εταιρεία μέχρι τη δεκαετία του 1970, όπου και την είδε να δημιουργεί makeup για τους Αμερικανούς ναυτικούς, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, παρέχοντας στους άντρες προϊόντα όπως σαμπουάν και after shave και λανσάροντας το πρώτο γυναικείο άρωμα το 1955. Στη δεκαετία του 1970, η τρίτη γενιά των Factors κατέκτησε ανώτερες θέσεις, αλλά ήθελε να επικεντρωθεί στα δικά της συμφέροντα, οδηγώντας έτσι την επιχείρηση πρώτα να αγοραστεί από τη Revlon και στη συνέχεια από την Procter & Gamble το 1991. 

1925: Ο Factor δείχνει στην ηθοποιό René Adorée ένα νέο είδος rouge.

1924: Ο Factor εξηγεί στην Χολλυγουντιανή σταρ Louise Fazenda πώς να εφαρμόσει το lipstick.

1933: Ο Factor παίρνει ακριβή μέτρα του κεφαλιού και του προσώπου ενός μοντέλου με το μικρόμετρο ομορφιάς

Το ιστορικό κτίριο της Max Factor

RECENT

RELATED