Lucy Edwards: Έγραψε ιστορία ως το πρώτο τυφλό μοντέλο που περπάτησε στην Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης
Στην επίδειξη πασαρέλας για το βραβείο Zalando Visionary Award 2024, η Lucy Edwards – συνοδευόμενη από τον σκύλο οδηγό της, έγινε το πρώτο τυφλό άτομο που έκανε μόντελινγκ στην Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης
Χρειάστηκαν λίγα δευτερόλεπτα για τη Lucy Edwards να γράψει ιστορία στην πασαρέλα της Sinéad O’Dwyer για την άνοιξη/καλοκαίρι 2025 και η κομμώτρια Anna Cofone τέσσερις μήνες για να το πραγματοποιήσει. Η ίδια έγινε η πρώτη τυφλή γυναίκα που έγινε μοντέλο στην Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης και η πρώτη τυφλή που περπάτησε για μια μάρκα του Λονδίνου. Περπατούσε, συνοδευόμενη από τον σκύλο-οδηγό της, ραπτικά με μίνι φούστες καθώς οι καλεσμένοι έμειναν να αναρωτιούνται γιατί κάτι τέτοιο δεν είναι πιο συνηθισμένο. «Ακριβώς επειδή ένα άτομο είναι τυφλό, δεν σημαίνει ότι δεν νοιάζεται για την εμφάνισή του», λέει η Cofone, που διευθύνει το Hair and Care, μια μη κερδοσκοπική οργάνωση που έχει ως αποστολή τη διεύρυνση των χώρων μόδας και ομορφιάς σε άτομα με χαμηλή όραση. «Είναι το απολύτως αντίθετο».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Anna Cofone (@annacofone)
Η Cofone το καταλαβαίνει αυτό περισσότερο από τους περισσότερους. «Ο πατέρας μου είχε μελαγχρωστική αμφιβληστροειδίτιδα και νομίζω ότι χρησιμοποιούσε τη μόδα και την περιποίηση ως τρόπο για να διατηρήσει την ανεξαρτησία του όταν έχανε την όρασή του», λέει. «Το Hair and Care διοργανώνει μηνιαία εργαστήρια styling από το στούντιο μου στο Hackney και έχουμε βοηθήσει να υποστηρίξουμε περισσότερες από 300 γυναίκες με ποικίλους βαθμούς οπτικής αναπηρίας από το 2021.»
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη VOGUE Germany (@voguegermany)
Ήταν σε μια από αυτές τις συνεδρίες που η Cofone συνάντησε για πρώτη φορά την 28χρονη Edwards, η οποία είναι τυφλή από την ηλικία των 17 ετών ως αποτέλεσμα μιας σπάνιας γενετικής μετάλλαξης γνωστής ως incontinentia pigmenti. Έκτοτε υπέγραψε συμβόλαια με την Pantene και την Barbie και νωρίτερα φέτος δημοσίευσε ένα κίνητρο για τα απομνημονεύματα – Blind, Not Broken – βασισμένο στη δική της πορεία προς την αποδοχή του εαυτού της. «Ήταν μία από τις καλεσμένες μας στην παρουσίαση της Εβδομάδας Μόδας στο Λονδίνο της Sinéad την περασμένη σεζόν», λέει η Cofone.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη British GLAMOUR (@glamouruk)
«Το σχέδιο ήταν ότι θα περπατούσε κι εκείνη, αλλά δεν μπορούσαμε να το περάσουμε πέρα από τη γραμμή». Υπήρχαν, φυσικά, μια σειρά από άλλες «πρωτιές» που έπρεπε να γίνουν: πρόσκληση θεατών με προβλήματα όρασης να βιώσουν μια απτική περιήγηση στη συλλογή και ηχογράφηση περιγραφών ήχου για κάθε εμφάνιση. Οι O’Dwyer και Cofone προχώρησαν ακόμη περισσότερο – συνεργαζόμενοι με τη Δανική Ένωση Τυφλών στη λίστα προσκεκλημένων και δημιουργώντας φυλλάδια με υφασμάτινα δείγματα και όλο και πιο λεπτομερείς ακουστικούς οδηγούς, τους οποίους άκουσαν οι παρευρισκόμενοι σε ακουστικά δωρεάς της Sony.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lucy Edwards #BlindNotBroken (@lucyedwardsofficial)
«Το πιο σημαντικό πράγμα ήταν να βεβαιωθούμε ότι η εμπειρία θα ήταν ασφαλής και προσβάσιμη για τη Lucy», λέει ο Cofone. «Από το ταξίδι με μια αεροπορική εταιρεία που εμπιστεύεται, μέχρι τη διασφάλιση ότι θα μπορούσε να κοιμηθεί στο ίδιο ξενοδοχείο με το Hair and Care, μέχρι την εξασφάλιση λεωφορείων, τον χρόνο μόνη με έναν διευθυντή κινήσεων και την τελειοποίηση των οπτικών σημαδιών στην πασαρέλα».
Cover Photo: Instagram/annacofone