Κυρίες και κύριοι, η “Darling” Julie Christie.Το σύμβολο της αγγλικής ποπ κουλτούρας
Εμφανίστηκε στο καλλιτεχνικό στερέωμα το 1962 και τρία χρόνια αργότερα, το 1965, κρατούσε στα χέρια της το Oscar για ερμηνεία Α΄ γυναικείου ρόλου. Έγινε το ίνδαλμα των κοριτσιών σε θέματα μόδας και συμπεριφοράς- ενώ παράλληλα την λάτρεψαν και τα αγόρια, για εντελώς διαφορετικούς λόγους. Κυρίες και κύριοι, η Darling, Julie Christie.
Ασκούσε τέτοια επιρροή που την ήθελα όλοι. Οι Ευρωπαίοι σκηνοθέτες έδιναν γη και ύδωρ για να κάνουν μια ταινία μαζί της και όλοι οι άντρες του πλανήτη την ήθελαν και για γκόμενα αλλά και για σύζυγο. Ήταν συγχρόνως sexy και αριστοκρατική. Μπορούσαν να την φαντασιώνονται στο κρεβάτι αλλά μπορούσαν άνετα να την συστήσουν και στην μητέρα τους.
Η Τζούλι Φράνσις Κρίστι γεννήθηκε 14 Απριλίου 1940 στο Ασάμ της Ινδίας, τότε αποικία της Μεγάλης Βρετανίας από τον Φρανκ Σαιντ Τζον Κρίστι, ο οποίος είχε φυτεία τσαγιού στις Ινδίες και τη Ρόζμαρί Ράμστεν, μια Ουαλή ζωγράφο και παιδική φίλη του Ρίτσαρντ Μπάρτον. Έχει κι έναν αδελφό τον Κλάιβ. Οι γονείς της χώρισαν όταν η Κρίστι ήταν παιδί κι αυτή με τη μητέρα της γύρισαν στην Ουαλία όπου πέρασε μέρος των παιδικών της χρόνων. Αργότερα στάλθηκε εσώκλειστη σε κολλέγιο που διοικούνταν από καλόγριες στο Λονδίνο αλλά το ύφος του σχολείου δεν ταίριαζε στο ελεύθερο πνεύμα της. Φθάνοντας λοιπόν στην ενηλικίωση κι έχοντας ήδη τα ερεθίσματα για να γίνει ηθοποιός γράφτηκε στο London’s Central School of Speech Training.
Το ντεμπούτο της ήρθε αρχικά από τη μικρή οθόνη και τη σειρά Ανδρομέδα το 1961, η επιτυχία της σειράς κι η ομορφιά της έκανε τους ανθρώπους του James Bond να την σκεφτούν για την πρώτη ταινία το Δόκτωρ Νο. Ο παραγωγός όμως δεν συμφώνησε γιατί είχε – λέει- μικρό στήθος. Ο ρόλος πήγε τελικά στην Ούρσουλα Άντρες. Την επόμενη χρονιά έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο με ένα μικρό ρόλο στην ταινία Ανώνυμοι απατεώνες και το 1963 έγινε το σύμβολο του νέου αγγλικού σινεμά διαπρέποντας στην ταινία του John Schlesinger Μπίλι, ο Ψεύτης. Ο σκηνοθέτης είχε αναθέσει αρχικά το ρόλο σε άλλη ηθοποιό κι η Κρίστι πήρε τη θέση της όταν εκείνη αρρώστησε. Η ταινία θεωρείται μέχρι και σήμερα αριστούργημα του αγγλικού σινεμά και σηματοδότησε την πρώτη από τις τρεις συνεργασίες της Κρίστι με τον Schlesinger.
Το 1965 η Τζούλι Κρίστι ήταν το μεγάλο ανερχόμενο όνομα του κινηματογράφου, καθώς όλοι μιλούσαν για το ταλέντο της και συμμετείχε σε δυο πολύ σημαντικές ταινίες της χρονιάς το Darling, δεύτερη ταινία με τον John Schlesinger και το Doctor Zhivago του David Lean. Ο ρόλος της στην ταινία Δόκτωρ Ζιβάγκο είναι ο διασημότερός της μέχρι σήμερα κι η ταινία βρίσκεται στην όγδοη θέση με τις εμπορικότερες όλων των εποχών.
1965 στην ταινία Darling που της έδωσε το Oscar Α΄ γυναικείου ρόλου
Το 1966 συνεργάζεται με τον Γάλλο σκηνοθέτη François Truffaut σε μια λιγότερο συμβατική ταινία, το Φαρενάιτ 451, ενώ το 1967 επιστρέφει στο δράμα με την ταινία Μακριά απ’ το αγριεμένο πλήθος. Η ταινία αυτή αποτελεί την τρίτη συνεργασία της με τον John Schlesinger και στα γυρίσματά της συνάπτει δεσμό με το συμπρωταγωνιστή της Terence Stamp. Το 1968 όντας στο μεταίχμιο της καριέρα της παίρνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία Πετούλια, ενώ την ίδια χρονιά γνωρίζει τον Warren Beatty και τον ερωτεύεται (φωτογραφία κάτω). Ήταν η μοναδική σχέση του μεγάλου καρδιοκατακτητή που διάρκεσε 6 χρόνια. Η ίδια που πίστεψε ότι ήταν σοβαρή σχέση, έβαλε τέλος στην πρώτη φάση της καριέρας της καθώς αποσύρθηκε όντας αφοσιωμένη σε αυτόν κι άρχισε να απορρίπτει σημαντικούς ρόλους σε ταινίες όπως: Σκοτώνουν τ’ άλογα όταν γεράσουν, Η Άννα των χιλίων ημερών και Νικόλαος και Αλεξάνδρα ταινίες που χάρισαν στις πρωταγωνίστριές τους υποψηφιότητα για Όσκαρ.
Η Julie Christie Τζούλι Κρίστι σε στιγμιότυπο της ταινίας Doctor Zhivago του David Lean (1965)
Η φιγούρα της θα αποτελέσει στερεότυπο της αλλοπρόσαλλης δεκαετίας του ’60, η καλλονή επαναστάτρια, η εκκεντρική, η αντικορφορμίστρια που μισεί τον γάμο και τα αξεσουάρ του νοικοκυριού, που φοράει μίνι φορέματα στις απονομές ή φορέματα που έχει η ίδια σχεδιάσει και αλλάζει τους ερωτικούς συντρόφους σαν τα παρδαλά πουκάμισα που επιμένει να λανσάρει, μεταξύ αυτών βεβαίως ο Γουόρεν Μπίτι. Το περιοδικό Time είχε γράψει μάλιστα ότι οι ενδυματολογικές επιλογές της Κρίστι έχουν μεγαλύτερη επιρροή από εκείνες δέκα καλοντυμένων γυναικών μαζί.
Στην δεκαετία του 70, κάνει μερικές αξιόλογες ταινίες αλλά οι εμφανίσεις της λιγοστεύουν όλο και περισσότερο και το 1978 πραγματοποιεί την τελευταία της εμφάνιση στο πλευρό του Beatty στην ταινία Ο παράδεισος μπορεί να περιμένει ριμέικ της ταινίας του 1941, Ο αόρατος κύριος Τζόρνταν. Μετά από αυτή την ταινία επιστρέφει μόνιμα στην Αγγλία, αποσύρεται για πολύ καιρό κι οι εμφανίσεις τις είναι πλέον σποραδικές. Το 1979 ξεκινά μια σχέση με το δημοσιογράφο Ντάνιελ Κάμπελ, με τον οποίο είναι μαζί μέχρι και σήμερα και τον οποίο παντρεύτηκε το 2008.
Μέχρι να κάνει δυναμική επανεμφάνιση το 1996 παίζοντας τη Γερτρούδη στον Άμλετ του Κένεθ Μπράνα, είχε απορρίψει ρόλους στις ταινίες Chinatown, The Godfather, American gigolo κ.α. Το 1997 προτείνεται για Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για τρίτη φορά, για την ταινία του Άλαν Ράντολφ, Συζυγικά παραστρατήματα.
Νίκος Μουρατίδης
Στην ταινία Τροία, ήταν guest star, παίζοντας την Θέτιδα, την μητέρα του Αχιλλέα (Brad Pitt)
Η ομορφιά δεν χάνεται, μόνο η ηλικία αλλάζει…
Το απόλυτο pop icon της Αγγλίας κατά την δεκαετία του ΄60.
Έξω στον δρόμο, τότε και τώρα…
Καπνίζοντας, μερικές δηλώσεις στους δημοσιογράφους, την βραδιά που κέρδισε το Oscar.