If you like it, wear it – Ο πολιτισμός στο χώρο της μόδας
Εσείς έχετε ακούσει τη φράση “you can’t sit with us”; Λοιπόν, η συγκεκριμένη ξεκίνησε να χρησιμοποιείται στη ταινία “Mean Girls” που σίγουρα όλοι μας έχουμε δει έστω από μία φορά. Πλέον είναι μία έκφραση που ακούγεται καθημερινά από μέλη κάποιας ευρύτερης ομάδας, κάνοντας τα άτομα που βρίσκονται εκτός της, να νιώθουν πως δεν γίνεται είτε να συναναστραφούν με την ομάδα αυτή, είτε να γίνουν μέλη της. Τονίζεται από την ίδια την ομάδα αυτή, το “exclusivness” που την διέπει. Αυτή η φράση συναντάται και στα social media. Η ύπαρξη της δε δηλώνεται πάντα λεκτικά, αλλά και με πράξεις.
Δεν είναι μυστικό, πως πολλά από τα λεγόμενα “luxury brands” έχουν την τάση να αυτοπροσδιορίζονται ως “exclusive”, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την έμμεση απομάκρυνση τους από ορισμένη μερίδα καταναλωτών. Η απομάκρυνση αυτή δεν οφείλεται στα brands αυτά καθ’ αυτά, αλλά στους δημιουργούς και φαινομενικούς λάτρεις της μόδας.
Δεν είναι λίγες οι φορές που σχεδιαστές έχουν δηλώσει ότι τα προϊόντα που δημιουργούν απευθύνονται σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες με ανάλογο lifestyle.
Και όσο και αν μοιάζει λογικό αυτό, καθώς εκείνοι είναι αυτοί που θα επιλέξουν να υποστηρίξουν ένα συγκεκριμένο luxury brand, στη πραγματικότητα, οι ίδιοι οι κατασκευαστές και υποστηρικτές του fashion world σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι αυτοί που στερούν τη δυνατότητα σε πληθώρα κόσμου να το γευτεί.
Το “exclusiveness” μέθοδος marketing, καθώς η απόκτηση του αγαθού αυτού, δημιουργεί τελικά ένα αίσθημα ικανοποίησης, όμως για τους λάθος λόγος. Το αίσθημα αυτό στην προκειμένη περίπτωση δεν πηγάζει από την αρεσκεία του ατόμου προς το υλικό αγαθό, αλλά προς το κοινωνικό status που το αγαθό αυτό υποδηλώνει. Ωστόσο, έτσι ξεχνάμε τον βασικό λόγο ύπαρξης της μόδας, που είναι η ελεύθερη έκφραση στην εμφάνισή μας, η δυνατότητα να δείχνεις ποιος είσαι όταν βρίσκεσαι σε έναν χώρο, χωρίς να χρειαστεί να μιλήσεις.
Τα fashion brands & fashion houses, είναι διαθέσιμα σε όσους τα αγαπούν, όχι σε όσους ταιριάζουν καλύτερα στο καλούπι του ατόμου που θα ‘πρέπει’ να τα επιλέξει, για να εκφραστεί, γιατί του αρέσει το συγκεκριμένο αγαθό. Ωστόσο, είναι ανάγκη να γίνεται διαχωρισμός μεταξύ του ίδιου του αγαθού και της επωνυμίας που φέρει.
If you like it, wear it.