Skip to main content
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2023%2F04%2Flikewomangr celine 1

Η «Old Céline» παραμένει πάντα στην επικαιρότητα και είναι πιο περιζήτητη από ποτέ

Τι κάνει την παλιά Céline να είναι τόσο δημοφιλή στους ιστότοπους μεταπώλησης;

Η μόδα έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία πέντε χρόνια από τότε που η Pheobe Philo αποχώρησε από τη γαλλική εταιρεία, αλλά τα σχέδιά της είναι πιο περιζήτητα από ποτέ.

Σε πέντε μήνες θα γίνουν τα αποκαλυπτήρια της πολυαναμενόμενης πρώτης συλλογής του προσωπικού brand της Phoebe Philo. Πέντε χρόνια από την αποχώρηση της από τον οίκο Celine, τον οποίο κυριολεκτικά απογείωσε, πολλά έχουν αλλάξει στον κόσμο της μόδας. Ακόμα και η επωνυμία του οίκου πλέον γράφεται χωρίς accent. Το ενδιαφέρον όμως για τα κομμάτια Céline της εποχής της Philo παραμένει αμείωτο.

Όταν αποχώρησε, οι οπαδοί της ανά τον κόσμο δήλωσαν πως θα έμεναν πιστοί στην «Old Céline», όπου με αυτόν το γλυκό παρατσούκλι χαρακτήρισαν την περίοδο της δεκαετούς θητείας της Philo στον οίκο. Τα fan accounts στο Instagram αποκτούσαν όλο και περισσότερους ακολούθους και παράλληλα ξεκίνησε ένα κυνήγι θησαυρού: όλοι ήθελαν να αποκτήσουν οποιοδήποτε αντικείμενο μπορούσαν να βρουν από την περίοδο Old Céline. Οι πωλήσεις  second-hand απογειωθήκαν και το παράδοξο αυτό φαινόμενο συνεχίζει αμείωτο.

Που οφείλεται όμως αυτό? Σίγουρα στην ικανότητα να δημιουργεί για τις γυναίκες μέσα από το γυναικείο πρίσμα. Να δημιουργεί κομμάτια πρακτικά και κομψά που δεν αποσκοπούν στον αντρικό θαυμασμό. «Η μόδα ήταν πολύ διαφορετική πριν την συνεργασία της με τον οίκο Old Céline,» δήλωσε η Sabrina Marshall, co-founder του of luxury resale site Re-See που εξειδικεύεται στην πώληση μεταχειρισμένων πολυτελών ρούχων και αξεσουάρ στο οποίο η Céline έρχεται τρίτη στις αναζητήσεις του κοινού.  «Η Philo άλλαξε ριζικά το τοπίο της μόδας. Ήξερε πώς να ισορροπεί αυτά που ονειρεύονται οι γυναίκες με αυτά που φορούν στην καθημερινότητα. Θα μείνει στην ιστορία όπως ο Yves Saint Laurent που με την εισαγωγή του ready-to-wear απελευθέρωσε τις γυναίκες.»

Με την άποψη αυτή συμφωνεί και η Erica Wright, ιδρύτρια του fashion app Sourcewhere όπου η Old Céline είναι πρώτη σε ζήτηση: «Οι συλλογές συνδύαζαν έμπνευση και πρακτικότητα. Την εποχή εκείνη λίγα brands είχαν κομμάτια που μπορούν να φορεθούν όλες τις ώρες τις ημέρας, από το γραφείο ως την βραδινή μας έξοδο.»

Το προφίλ των γυναικών-κυνηγών των κομματιών αυτών δεν αποτελεί έκπληξη, είναι στην πλειονότητα τους καριερίστριες μεταξύ 30 – 60 ετών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Frédérique Gilain-Huneeus, νομικός που έχει πλέον στην συλλογή της περίπου 300 κομμάτια Old Céline.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Frédérique (@lafredtouch)

Υπάρχουν επίσης γυναίκες που δεν είχαν την δυνατότητα να αποκτήσουν κάποιο κομμάτι παλαιότερα, όπως η Yana McKillop,στυλίστρια και fashion editor. «Όταν η Phoebe ξεκίνησε στην Celine, ήμουν στην αρχή  της καριέρας μου και η απόκτηση μιας δημιουργίας της έμοιαζε άπιαστο όνειρο.»

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Yana McKillop (@yana_mckillop)

Το κόστος βέβαια παραμένει απαγορευτικό καθώς η αξία τους παραμένει υψηλή στο χρηματιστήριο της Μόδας κάτι που μόνο ο οίκος Hermès έχει καταφέρει. Οι τσάντες θεωρούνται κάτι παραπάνω από ένα γυναικείο κομψό αξεσουάρ, είναι επένδυση.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Martina Lohoff (@martinalohoff)

Πολλά κομμάτια είναι σπάνια, γεγονός που ανεβάζει τις  τιμές και την επιθυμία των συλλεκτών να τα αποκτήσουν. Το θρυλικό Foulard shirt που φορούσε ο Kanye West στην Coachella είναι εξαιρετικά δυσεύρετο και η τιμή του ξεπερνά τις $5,000. Η Martina Lohoff ξεκίνησε την συλλογή της το 2013 και το 2020 ίδρυσε την πλατφόρμα μεταπώλησης The Old Céline Archive στο Instagram που πλέον έχει φανατικό κοινό 30,000 ακολούθων.

Η Céline δεν ήταν διαθέσιμη στο διαδίκτυο την εποχή της Phoebe και για τους φανατικούς ήταν μια ιεροτελεστία να πηγαίνουν στις μπουτίκ του οίκου και να βλέπουν τις συλλογές, να νιώθουν την πολυτελή υφή των υλικών. Η έξαψη και η ικανοποίηση που νιώθουν όταν καταφέρνουν να αποκτήσουν κομμάτια που έψαχναν για χρόνια είναι ένα συναίσθημα απερίγραπτο, πραγματικά συναρπαστικό.

Οι γυναίκες που αγοράζουν Old Céline δεν τα ποθούν απλά. Τα φοράνε, τα ζουν. «Δεν θέλω να τα βάλω σε βιτρίνα, ούτε απλά να τα κατέχω. Τα φοράω όλα στην καθημερινότητα μου, είναι με ένα ιδιαίτερο τρόπο ένα κομμάτι μου» λέει η Frédérique Gilain-Huneeus. Άλλωστε, ήταν η φορεσιμότητα  της Céline και η ‘ήσυχη πολυτέλεια’ της που της χάρισαν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά των γυναικών. Ένα προσωπικό στοίχημα της Philo που την δικαίωσε και δημιούργει μεγάλες προσδοκίες για το επερχόμενο comeback της.

Με λένε Πηνελόπη και ζω στην Αθήνα. Είναι κάποιες φορές που το χάος της δοκιμάζει τα όρια μου, κάποιες άλλες το θεωρώ γοητευτικό. Αγαπώ την μόδα, τα ταξίδια και το θέατρο. Πάντα έγραφα. H γραφή με βοηθάει να επικοινωνήσω και να κάνω νέους φίλους. Χαίρομαι που είμαι εδώ, στην ομάδα του Likewoman. Ανυπομονώ να γίνουμε φίλες.

RELATED