
Γιατί η Gen Z λέει «ναι» στο botox και την πλαστική χειρουργική
Η έρευνα δείχνει ότι όλο και περισσότεροι εικοσάχρονοι ασχολούνται με αισθητικές θεραπείες, ακόμη και χειρουργικές επεμβάσεις.
Η χρήση του botox και άλλων νευροτροποποιητών έχει αυξηθεί συνολικά κατά 73% μεταξύ 2019 και 2022, σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Πλαστικών Χειρουργών (ASPS), και οι Gen Zers (όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012) κάτω των 20 ετών είναι all-in στην αυξανόμενη τάση, με τις ενέσεις Botox, 29% στους πιο νέους το 2023, λέει η ASPS . Και δεν είναι μόνο τα ενέσιμα: Ένα εκπληκτικό, καθώς το 75% των πλαστικών χειρουργών έχουν δει μια απότομη αύξηση σε πελάτες κάτω των 30 ετών, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Πλαστικής και Επανορθωτικής Χειρουργικής Προσώπου.
Η τάση έχει ονομαστεί «προκατάληψη», ένας νέος όρος για να περιγράψει την προληπτική προσέγγιση της Gen Z στη γήρανση, σύμφωνα με μια εργασία που δημοσιεύτηκε στο Aesthetic Surgery Journal Open Forum. Οι συγγραφείς γράφουν ότι «η πιο αξιοσημείωτη αλλαγή στην αισθητική δερματολογία τις τελευταίες δύο δεκαετίες έγκειται στη μετάβαση από τη διόρθωση και την αναστροφή για τους millennials σε προληπτικά μέτρα για τη Gen Z».
Καθώς οι έντονοι όροι όπως «pro-age» και «aging well» κερδίζουν έλξη, η Gen Z φαίνεται αποφασισμένος να διαγράψει γραμμές που δεν έχουν καν φανεί ακόμη.
Οι ειδικοί επισημαίνουν την προφανή ώθηση αυτής της τάσης, τα social media. Η Gen Z είναι η πρώτη που μεγάλωσε πλήρως στην ψηφιακή εποχή. Ακόμη και οι πιο παλιοί πιθανότατα δεν θυμούνται τη ζωή χωρίς Facebook ή Instagram. Οι «Skinfluencers» έχουν απογυμνώσει το στίγμα που συνδέονται με τις αισθητικές θεραπείες με το να είναι πιο διαφανείς σχετικά με τις θεραπείες που λαμβάνουν.
«Μεταξύ φίλτρων και τεχνητής νοημοσύνης, δημιουργούμε μη ρεαλιστικές προσδοκίες για το πώς πρέπει να φαίνονται οι άνθρωποι – και το πλήθος κάτω των τριάντα είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό», λέει η Usha Rajagopal, MD, πιστοποιημένη πλαστική χειρουργός και ιατρικός διευθυντής του Κέντρου Πλαστικής Χειρουργικής και Λέιζερ του Σαν Φρανσίσκο στην Καλιφόρνια. Πράγματι, καθώς αυτή η γενιά βουτάει βαθύτερα στο μετασύμπαντο, ορισμένοι υιοθετούν, αν όχι κανονικοποιούν, πρότυπα ομορφιάς που θα μπορούσαν συντηρητικά να περιγραφούν ως αβαταρικά.
Η σύνδεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι απλώς εικασίες. Η έρευνα υποστηρίζει, ότι υπάρχει μια σαφής συσχέτιση μεταξύ του χρόνου που αφιερώνεται σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών και της επιθυμίας να υποβληθούν σε αισθητικές επεμβάσεις.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι η παρακολούθηση και η ενασχόληση με διασημότητες, influencers, πλαστικούς χειρουργούς και δερματολόγους αύξησε σημαντικά την επιθυμία για μια αισθητική επέμβαση.
Μιλώντας για την συγκεκριμένη επένδυση, η επιλογή του καλύτερου γιατρού αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητές για ένα καλό αποτέλεσμα και την αξία των χρημάτων σας. Παρακάτω ακολουθούν ορισμένα πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη καθώς αναζητάτε τον καλύτερο ιατρό:
1| Αναζητήστε έναν πιστοποιημένο χειρουργό
2| Ελέγξτε τα προνόμια του νοσοκομείου
Αν μπορούν να κάνουν τη συγκεκριμένη χειρουργική επέμβαση, είναι καλά εκπαιδευμένοι και έχουν τις σωστές πιστοποιήσεις
3| Αποκτήστε τα αγαθά με τεχνογνωσία
Βεβαιωθείτε ότι όλοι οι βοηθεί είναι επαγγελματίες και πιστοιποιημένοι
4| Διαλέξτε τον σωστό γιατρό για εσάς
Βεβαιωθείτε ότι αισθάνεστε πολύ άνετα με το άτομο γιατί παραχωρείτε την αυτονομία σας σε κάποιον που δεν γνωρίζετε τόσο καλά
5| Μην παρασύρεστε από τα social media
Υπάρχουν χειρούργοι/γιατροί με εκατομμύρια ακόλουθους στο TikTok και στο Instagram. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι καλύτερος χειρουργός, μπορεί να έχουν μια πολύ καλή ομάδα μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Λίγο μπότοξ δεν έβλαψε ποτέ κανέναν, ακόμα και στα είκοσί του, αλλά η υπερβολή πάντα φέρνει αντίθετο αποτέλεσμα ακόμη και στους Gen Z.