Skip to main content
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2021%2F11%2Feva diamandi

Εύα Διαμαντή: Θέλησα να ψάξω και να μάθω όσο περισσότερο μπορώ, τον άνθρωπο στην ολότητα του.

Το Several Circles είναι μία παράσταση της ομάδας θεάτρου Τα/Δε, σε σκηνοθεσία Εύας Διαμαντή,  που εξερευνά την σχέση του σύγχρονου ανθρώπου με τα στοιχεία της φύσης και τις νευρώσεις που δημιουργεί η ζωή στο αστικό περιβάλλον του 21ου αιώνα.

Με αρχική έμπνευση από το ομώνυμο έργο του Wassily Kandinsky, η παράσταση τοποθετήθηκε στο πλαίσιο της κυκλικότητας των τεσσάρων στοιχείων της φύσης αλλά και της κυκλικότητας όπως παρουσιάζεται στην πορεία της ζωής του ανθρώπου. Τα εγγενή ένστικτα του ανθρώπου έρχονται σε σύγκρουση με τη ζωή στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί μέχρι σήμερα. Ο υπερπληθυσμός, η μαζοποίηση, η αστική ανωνυμία, ο καθημερινός ανταγωνισμός και ο ίδιος ο ρυθμός της ζωής στην πόλη, σε συνδυασμό με την απομάκρυνση από τη φύση, η επαφή με την οποία είναι απαραίτητη για την πνευματική και ηθική υγεία του ανθρώπινου όντος, δημιουργούν στον σύγχρονο άνθρωπο νευρική και ψυχική υπερένταση, οδηγώντας τον σε ένα αίσθημα ατέρμονης εσωτερικής πάλης. Στόχος της παράστασης είναι η απεικόνιση αυτής ακριβώς της σύγκρουσης ανάμεσα στο έμφυτο και το επίκτητο, στην ζωτική και την πλασματική ανάγκη. Συγκρούσεις που βιώνουμε καθημερινά μέσα στην σισύφεια κυκλικότητα της ρουτίνας και της ζωής εν γένει.

Εμείς βρήκαμε την Εύα Διαμαντή και μας μιλάει για όλα όσα θέλουμε να μάθουμε για το έργο αλλά και για τα μελλοντικά της σχέδια!

Τι σας έκανε να επιλέξετε αυτό το έργο;
Εσκεμένα δεν επέλεξα κάποιο θέατρικο έργο.
Εδώ δεν είναι ένα έργο, αλλά δέκα διηγήματα,θεατρικά έργα, ποιήματα που βάλαμε στόχο να φτιάξουν κάτι πραγματικά ενιαίο.
Ίσως  τα  έργα  μας επιλέγουν παρά τα επιλέγουμε…
Η σχέση μας με τους άλλους ανθρώπους ακόμα και ο τρόπος που συνδεόμαστε με τον εαυτό μας, οι επιλογές  που κάνουμε σε ζητήματα καθημερινά, είτε όχι, προδίδει οτι ο άνθρωπος δεν έχει ουσιαστικό χρόνο για τον εαυτό του, να επιλέξει την ζωή που θα ήθελε να ζήσει. Αυτές οι σκέψεις, με οδήγησαν στην ανάγκη να δημιουργήσω την παράσταση αυτή. Όπως αναφέρεται και στην παράσταση «Και τα πιο εφήμερα καταντούν έτσι αιώνια και η πιο ασήμαντη πράξη παίρνει ανυπολόγιστη πία σημασία» .
Tελικά είμαστε ο τρόπος που προσλαμβάνουμε τη ζωή, τον κόσμο, τους ανθώπους που συναντάμε ;
Θέλησα να «ψάξω», να μάθω, όσο περισσότερο μπορώ, τον άνθρωπο στην ολότητα του. Πώς σκέφτεται, πώς δρα, πώς πράττει (κάτω από ποιο πρίσμα). Οι επιλογές  του είναι αυτόβουλες; Ή οι έμφυτες ορμές και τα εξωτερικά ερεθίσματα στην πορεία μεταλλάσσονται σε σκέψεις, συναισθήματα, και τα βαφτίζουμε ελεύθερη επιλογή.
Όλη η παράσταση είναι ένα φανταστικό εδώ και τώρα, οι ήρωες, ξεδιπλώνουν/ανοίγονται μπροστά μας. Η “ιστορία” ξεκιναεί και το κοινό  τους παρακολουθεί αγνοώντας πού βρίσκονται τώρα, σήμερα, από ποια θέση μας μιλάνε, τι ηλικία έχουν. Κι ίσως δεν έχει σημασία. Μέχρι που ξαφνικά έχει. Μέχρι που βρίσκονται σκηνικά πολύ κοντά ο ένας στον άλλον και πολύ κοντά στο κοινό και μας αποκαλύπτεται το παρόν τους, οι φόβους τους , τα θέλω τους, που παλεύουν να βρούν ποία είναι δικά τους και ποια έχουν ενστερνιστεί ως δικά τους . Αποκαλύπτονται όχι εντελώς και όχι ευθέως, θραυματικά…μεσά από τις αναζητήσεις  τους.

0074 sc 21 scaled e1635942119180

Ποια είναι η δομή και η γλώσσα της παράστασης;
Παίζει με την αφήγηση και την αναπαράσταση. Ο δραματικός χώρος του έργου ορίζεται από τα σκηνικά αντικείμενα τα οποία έχουν ρεαλιστική αλλά και συμβολική χρήση, σηματοδοτώντας τη μετάβαση από τον δραματικό χρόνο του έργου στον «άχρονο» χρόνο του ονείρου. Η χρήση του ονειρικού στοιχείου στην πορεία της αφήγησης του έργου τοποθετείται σε καίρια σημεία και δημιουργεί διάλογο ανάμεσα στον «μικρόκοσμο» του διαμερίσματος και τον «μακρόκοσμο» του κοινωνικού συνόλου, εκφράζοντας τις οικουμενικές επιθυμίες, τους φόβους και τις προσδοκίες για αλλαγή. Η μουσική λειτουργεί ως ενεργός αφηγητής που προωθεί την εξέλιξη της δράσης συνομιλώντας με τα δρώμενα επί σκηνής.

Είναι εύκολο για μια θεατρική ομάδα να βρει στέγη και να παρουσιάσει τη δουλειά της;

Υπάρχεί ρομαντισμός  πίσω από την ίδρυση  και την διατήρηση μιας θεατρική ομάδας, αφού τίποτα δεν είναι εύκολο… από την εύρεση στέγης μέχρι τον βιοπορισμό και την συντήρηση της.  Κατά την γνώμη μου η μεγαλύτερη δυσκολία δεν είναι η εύρεση στέγης, καθώς καλλιτεχνικά βρήκαμε ανταπόκριση, μας δόθηκε δημιουργικό βήμα σε χώρους και φεστιβάλ, το βασικό είναι οι συνθήκες που τελικά περιμένουν την ομάδα, τον σκηνοθέτη και όλους τους συντελεστές  στην εκάστοτε θεατρική στέγη. Είναι στιγμές που απελπίζεσαι , αλλά πάντα υπάρχει χαρά, δημιουργικότητα και αλληλοϋποστήριξη… Και η καλή και η κακή συνθήκη θα επανέρχονται και θα εναλλάσσονται, είναι η δουλειά μας τέτοια, στη χώρα που ζούμε .

0254 sc 21 scaled e1635942149414

Τι σκοπεύετε να κάνετε στο άμεσο μέλλον.

Μακρυπρόθεσμα σχέδια. Το πρώτο εγχείρημα της ομάδας είναι η παράσταση Several Circles που παρουσιάστηκε πρώτη φορά στις 31/07/2021 στο υπαίθριο Θέατρο Γκράβας υπό την αιγίδα του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε διαδικασία επεξεργασίας υλικού για το επόμενό μας εγχείρημα. Κάθε καινούρια δουλεία μας δίνει την ίδια χαρά, ίσως είναι η μαγεία της δημιουργικότητας, είναι το καινούριο, αυτό που παίρνει μορφή μέσα από εμάς.

Τι σημαίνει το όνομα  της Ομάδας σας και από που προήλθε;

Τάδε: αντωνυμία, αόριστη, άκλιτη. Χρησιμοποιείται και στα τρία γένη, στη θέση ουσιαστικού ή επιθέτου, για πρόσωπα ή πράγματα στα οποία ο ομιλητής αναφέρεται αόριστα γιατί δεν θέλει να τα ονομάσει, να τα ορίσει. Κάποιος όχι συγκεκριμένος. Είμαστε οι Τα/Δε γιατί, παρόμοια με την αόριστη αντωνυμία, έτσι κι εμείς εσκεμμένα αποφεύγουμε τους ορισμούς. Ο,τιδήποτε υπάρχει γύρω μας είναι ρευστό, όλα εξελίσσονται και μεταμορφώνονται διαρκώς. Συνεπώς δεν μπορούμε να θεωρήσουμε τίποτα ως δεδομένο και μη μεταβαλλόμενο. Υπό το πρίσμα αυτής ακριβώς της ρευστότητας προσεγγίζουμε και την θεατρική τέχνη.

225216703 130179122622124 663024601813076489 n e1635942174121

Συντελεστές:

Σύλληψη / Σκηνοθεσία: Εύα Διαμαντή

Δραματουργική Επεξεργασία: Ομάδα Τα/Δε

Επιμέλεια Κίνησης: Νικολέτα Καρμίρη

Μουσική Σύνθεση: Νίκος Λιάσκος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Σουσάνα Μπακοπούλου

Β΄ Βοηθός Σκηνοθέτη:Κατερίνα Κωνσταντίνου

Video art: Μιχάλης Κωνσταντάς, Myrto Dani

Σχεδιασμός Φωτισμού: Ναυσικά Χριστοδουλάκου

Ηθοποιοί:

Εύα Διαμαντή

Μαρία Κεσίλογλου

Σουσάνα Μπακοπούλου
Παραγωγή  GENEVER

Πού: Booze Cooperativa,Κολοκοτρώνη 57, Αθήνα.
Πότε: από 6 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2021, κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 20.00
Εισιτήρια: 10 ευρώ
Προπώληση: www.viva.gr
Χώρος: Covid Free

RELATED