Ασπασία Κόντου: Η γυναίκα που έκανε θεσμό το NGFL και «έδωσε φτερά» σε όλους τους νέους σχεδιαστές μόδας
Πόσα χρόνια ασχολείστε με την προβολή της μόδας, της κλωστοϋφαντουργίας γενικότερα και με ποιους τρόπους?
Oυσιαστικά από το 1990 ασχολούμαι με την προβολή της κλωστοϋφαντουργίας, εκδίδοντας περιοδικά που πρόβαλλαν και προωθούσαν τους κατασκευαστές ρούχων, όλες τις πρώτες ύλες καθώς και τα βοηθητικά υλικά. Στη συνέχεια συνδύασα την έντυπη προβολή με τη διοργάνωση των αντίστοιχων εκθέσεων προβάλλοντας συγχρόνως και το έτοιμο ένδυμα, τόσο μέσα από εκθέσεις όσο και μέσα από επιδείξεις μόδας. Τα τελευταία χρόνια λόγω διαφοροποίησης της αγοράς εξαιτίας της κρίσης, ειδικευθήκαμε περισσότερο στην προβολή των νέων σχεδιαστών μόδας και των σχεδιαστών νυφικών διοργανώνοντας το NGFL 2 φορές κάθε χρόνο και τη bridal expo μαζί με τη bridal fashion week
Πως ξεκίνησε η ιδέα της δημιουργίας μίας εκδήλωσης που να δώσει << βήμα >> αποκλειστικά στους νέους σχεδιαστές?
Βλέποντας ότι η υψηλή ραπτική, μεσούσης της κρίσης δεν είχε μέλλον και συγχρόνως σημειώνοντας ότι πάρα πολλά νέα παιδιά αδιαφορώντας για τις δυσκολίες, σπούδαζαν σε σχολές που τα προετοίμαζαν για μία καριέρα στο σχέδιο μόδας, αποφάσισα να δημιουργήσω το NGFL, για να προβάλλουμε στον κόσμο και στους εμπόρους, νέα σχεδιαστικά ταλέντα, tailor made ρούχα από φρέσκιες υπογραφές και σίγουρα σε λογικότερες τιμές. Συγχρόνως δε, θα προσπαθούσαμε να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις για συνεργασίες στους ταλαντούχους με το εξωτερικό.
Μετά από έρευνα που κάναμε, μας έδειξε, ότι δεν υπήρχε διοργάνωση που να παρουσιάζει αποκλειστικά τις δημιουργίες των τελειοφοίτων η μόλις αποφοίτων σπουδαστών ξεκινήσαμε!
Σήμερα που το NGFL είναι πλέον θεσμός, και ο μοναδικός στην Ελλάδα για την αποκλειστική προβολή των νέων, εσείς πως βλέπετε τη δουλειά τους, την εξέλιξή της και το μέλλον τους?
Μη νομίζετε. Αντιμετωπίσαμε πολλές δυσκολίες, αντιρρήσεις και αρνήσεις μέχρι να πούμε ότι το NGFL έγινε θεσμός. Όμως αν ψάξω βαθιά στη ψυχή μου, και αν ξεκινούσα τώρα κάτι άλλο από αυτά που έκανα παλιά, πάλι θα ετοίμαζα μία διοργάνωση αποκλειστικά για τη νέα γενιά των σχεδιαστών, άσχετα εάν τώρα βλέπω τα πράγματα πολύ πιο δύσκολα για την εξέλιξή τους, τόσο στη χώρα μας αλλά και το εξωτερικό. Μέχρι πρότινος έλεγα ότι οι ταλαντούχοι, αυτοί που θα κυνηγούσαν το όνειρό τους μέχρι το τέλος, είτε εδώ είτε σε κάποιο άλλο κράτος αν αποφάσιζαν να δουλέψουν πολύ σκληρά θα γινόντουσαν σχεδιαστές.Τώρα δεν το λέω πια!
Τι καινούριο και τι ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει το ερχόμενο NGFL8?
Το σπουδαιότερο και το πιο καινούριο είναι ότι κάνει πρώτο την αρχή μετά την πανδημία, λειτουργώντας σε υπαίθριο χώρο 2500τμ, και τηρώντας όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας που ορίζουν οι φορείς για ανάλογες εκδηλώσεις. Επίζουμε να δώσουμε το παράδειγμα ότι μπορούν να γίνουν εκδηλώσεις και με μάσκες και με αποστάσεις και με ταξιθεσία.
Βεβαίως πρέπει να αναφερθούμε στον διαγωνισμό μας που αυτή τη φορά είναι κάτι διαφορετικό από ότι έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα.Η εταιρεία μας, σε συνεργασία με το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΟΥ ΜΙΛΑΝΟ, την οποία προώθησε ο αντιπρόεδρος κ. Simone Arnaboldi, στον νικητή που θα προκύψει, θα προσφέρει με όλα τα τα έξοδα πληρωμένα, τη δυνατότητα να φωτογραφίσει την συλλογή του στο Μιλάνο και να την παρουσιάσει εκεί σε καλασεμένους, δημοσιογράφους και fashion bloggers.
Οι συλλογές των συμμετέχοντων θα σταλούν ηλεκρονικά στην Ιταλία μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου και η επιλογή της συλλογής που θα κερδίσει θα είναι ευθύνη απόλυτα των συντελεστών του Ινσιτούτου.
Πόσο και πως θα επηρεάσει ένας χρόνος χαμένος (λόγω της πανδημίας) από την επαφή του νέου με τον κόσμο και την αγορά εργασίας στην εξέλιξη του?
Είναι καταστροφικό! Χάνεται κάθε αρχή που είχε γίνει. Εξαφανίζεται κάθε πιθανότητα επαφής με την αγορά εργασίας για μεγάλο διάστημα.
Πολλοί προσπάθησαν ηλεκτρονικά να καλύψουν το κενό αλλά κακά τα ψέματα, η μόδα είναι ζωντανός οργανισμός και χρειάζεται παλμό, κοινό κ ενέργεια! Τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει το catwalk και την πασαρέλα, την έκθεση και την επαφή με το δημιούργημα του σχεδιαστή.
Σε ποιό άλλο είδος εκτός της ένδυσης, βλέπετε ότι οι Έλληνες νέοι σχεδιαστές ειδικεύονται και ξεχωρίζουν?
Οι νέοι σχεδιαστές εντυπωσιάζουν με το ταλέντο τους στο κόσμημα, στα αξεσουάρ αλλά και με πολύ φαντασία και ιδιαιτερότητα στο design του δώρου. Είναι άξιοι θαυμασμού για την εφευρετικότητα, τη τεχνική, το σχέδιο, την ποιότητα και την επιμονή με την οποία χειρίζονται το ταλέντο τους. Πιστεύω αλήθεια ακράδαντα, πως εάν ένα μαγικό χέρι μετέφερε αυτά τα ταλέντα στο μέλλον σε 2-3 εκθέσεις του εξωτερικού, προκειμένου να τους δουν αξιόλογοι έμποροι άλλης εμβέλειας θα έκαναν ΧΡΥΣΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ!
Πιστεύετε ότι η χώρα μας μπορεί να προσφέρει καριέρα στο design σε ταλαντούχα παιδιά η πρέπει να ανοίξουν τα φτερά τους στο εξωτερικό?
Αυτή τη στιγμή ειλικρινά πιστεύω πως ούτε η χώρα μας ούτε άλλη χώρα μπορεί να προσφέρει κάτι σε νέους σχεδιαστές, τη στιγμή που οι εκθέσεις, η ένδυση, όλοι οι μεγάλοι οίκοι και η μόδα γενικότερα έχουν νεκρώσει. Πρέπει όλοι να περιμένουν και το ερώτημα είναι ΜΠΟΡΟΥΝ?
Αξιολογώντας την αλλάγή του τρόπου ζωής παγκοσμίως λόγω της γενικής κρίσης (ανεξάρτητα από που προέρχεται) τι θα συμβουλεύατε τη κόρη σας εάν ήταν ταλαντούχα νέα σχεδιαστρια?
Πιστεύω πως το μεγαλύτερο κομμάτι της ευτυχίας μας είναι η δυνατότητα να μετατρέψουμε σε βιοποριστικό επάγγελμα το ταλέντο μας, την αγάπη μας για χειροποίητα δημιουργήματα, ή ακόμη και το hobby μας. Εάν λοιπόν καταλάβαινα ότι το ταλέντο της άξιζε και οι συνθήκες το επέτρεπαν θα της έλεγα να κυνηγήσει το όνειρό της. Ρεαλιστικά πάντως η ενασχόληση με τη μόδα στις μέρες μας, δεν προδιαγράφει ούτε εξέλιξη ούτε καριέρα ούτε συνθήκες επιβίωσης.
Λίγα λόγια για την Ασπάσια Κόντου
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, από γονείς δικηγόρους οι οποίοι μάλλον την προόριζαν για μία καλή νομικό.
Ξεκίνησε να προγυμνάζεταιγια φαρμακοποιόςκαι στη πορεία η τάση της και το ταλέντο της στην επικοινωνία την έσπρωξαν στο St George Commercial College να σπουδάζει διαφήμιση και δημόσιες σχέσεις.
Για κάποια χρόνια ανέλαβε τη διεύθυνση πωλήσεων γνωστής ποτοποιίας και στη πορεία η τύχη της επιφύλαξε μία πολύ δυνατή συνεργασία με τη διοργάνωση των πρώτων εκθέσεων μόδας στην Ελλάδα.
Από αυτό το σημέιο και μετά η ενασχόληση της ήταν μόνο με τη μόδα και τη κλωστουφαντουργία γενικότερα.
Εκδίδει τα πρώτα και μοναδικά περιοδικά προβολής , απαραίτητα στους κατασκευαστές ρούχων.
Διοργανώσνει τις αντίστοιχες εκθέσεις τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη και διοργανώνει πάρα πολλές επιδείξεις μόδας τόσο σχεδιαστών όσο και κατασκευαστικων εταιριών σε αυτές τις δύο πόλεις
Από το 2000-2007 είναι διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρίας ORGANICA EXPO A.E, της μοναδικής ιδιωτικής εταιρίας στη χώρα μας η οποία διοργάνωνε 10 εκθέσεις το χρόνο, και από το 2007 – 2012 της Fashion News A.E .
Το 2012, μεσούσης της κρίσης αποφασίζει και πάλι να ανοίξει τα δικά της φτερά και πιστεύοντας ότι οι οικονομικές δυσκολίες θα έστρεφαν τον καταναλωτή στη μοναδικότητα και στην ποιότητα που είχε χαθεί τα χρόνια της υπερκατανάλωσης, ξεκίνησε στο Ζάππειο την Bridal Expo και τη Bridal Fashion Week, με μεγάλη επιτυχία.
Συγχρόνως κάθε Άνοιξη και Φθινόπωρο διοργανώνει το NGFL, το απόλυτο fashion event, που προβάλλει τη νέα γενιά των σχεδιαστών και τους φέρνει κοντά στην αγορά εργασίας και στον κόσμο που αγαπά τη μόδα και τα νέα ταλέντα
Μέχρι σήμερα παραμένει πιστή σε αυτό που αφιέρωσε όλα τα χρόνια της επαγγελματικής καρριέρας, στη προσπάθεια της αναβάθμισης της προβολής της μόδας.