Από την Gloria Vanderbilt μέχρι τον Calvin Klein, αυτές οι επώνυμες μάρκες τζιν της δεκαετία του ’80 επιστρέφουν δυναμικά
Δείτε τις τότε πιο διάσημες διαφημίσεις γεμάτες με ρετρό στυλ!
Τα τζιν ήταν πάντα ένα κλασικό βασικό στοιχείο της γκαρνταρόμπας, αλλά στη δεκαετία του ’80 πέρασαν από τα βασικά χρηστικά σε σέξι και στυλάτα must-have κομμάτια που καθόρισαν την εποχή. Ενώ μάρκες τζιν όπως η Levi’s και η Wrangler υπήρχαν εδώ και χρόνια, η αίγλη και η υπερβολή της δεκαετίας του ’80 σημείωσαν άνοδο στις ετικέτες τζιν σχεδιαστών, οι οποίες δημιούργησαν πολυπόθητα ψηλόμεσα, στενά τζιν με εμφανή την μάρκα στην πίσω τσέπη.
Από τον Calvin Klein μέχρι το Gitano, δείτε τα πιο δημοφιλή brand τζιν σχεδιαστών της δεκαετίας του ’80, μαζί με τις ιστορίες πίσω από αυτά και τις ρετρό διαφημίσεις που θα σας ταξιδέψουν.
1. Calvin Klein
Το τζιν Calvin Klein εκτοξεύτηκε στα ύψη χάρη σε μια προκλητική διαφημιστική καμπάνια του 1980 με την 15χρονη Brooke Shields να λέει «Θέλεις να μάθεις τι μπαίνει ανάμεσα σε εμένα και τους Calvins μου; Τίποτα.» Η διαφήμιση προκάλεσε φρενίτιδα στα μέσα ενημέρωσης, και ενώ η παρουσίαση ενός ανήλικου μοντέλου σε έναν υποδηλωτικό ρόλο ήταν σίγουρα αμφισβητήσιμη, η καμπάνια έκανε τον Calvin Klein γνωστό και το τζιν του, με την υπογραφή του στις πίσω τσέπες, να γίνει το πιο εμβληματικό παντελόνι του αρχές της δεκαετίας του ’80.
2.Guess
Η Guess ήταν διάσημη για τις ασπρόμαυρες διαφημίσεις που έκαναν τα τζιν να μοιάζουν τόσο σικ. Με supermodels όπως η Claudia Schiffer (και, αργότερα στη δεκαετία του ’90, η Anna Nicole Smith ), οι διαφημίσεις της Guess συχνά έδειχναν το τζιν τους ως βάση για ένα αποκαλυπτικό ρούχο (σκεφτείτε τζιν στο κάτω μέρος, σουτιέν από πάνω) και το λογότυπο στην πίσω τσέπη να είναι σύμβολο της δεκαετίας του ’80.
3. Gloria Vanderbilt
Η Gloria Vanderbilt ήταν μια σικ σοσιαλίστρια που ενσάρκωνε την αίγλη του μέσου αιώνα. Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, πολύ πριν οι σειρές ρούχων διασημοτήτων γίνουν συνηθισμένες, λάνσαρε την ομώνυμη σειρά τζιν της, ανοίγοντας το δρόμο για την τρέλα των σχεδιαστών τζιν της δεκαετίας του ’80. Τα τζιν Gloria Vanderbilt έφεραν το όνομα της σχεδιάστριας στην πίσω τσέπη και έναν μικρό κεντημένο κύκνο στο μπροστινό μέρος, και φορώντας τα, οι κυρίες της δεκαετίας του ’80 μπορούσαν να διοχετεύσουν τον πλούτο και την κομψότητά της.
4. Jordache
Τα τζιν της Jordache έγιναν άμεσα αναγνωρίσιμα για το κεντημένο λογότυπο του αλόγου τους και ενώ η μάρκα ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και έκανε θραύση με διαφημίσεις με τόπλες μοντέλα με τα τζιν τους, κορυφώθηκαν τη δεκαετία του ’80 με διαφημίσεις που έκαναν την εμφάνιση του Jordache συνώνυμο της φλερτ διασκέδασης.
5. Bonjour
Η Bonjour ήταν γνωστή για τα τζιν «γαλλικού στυλ» που υπόσχονταν στους φορούντες τους ευρωπαϊκή αίσθηση. Οι εξωφρενικές διαφημίσεις τους παρουσίαζαν βαριά μακιγιαρισμένα μοντέλα να βομβαρδίζουν σε κινηματογραφικά τραπέζια και παρουσίαζαν το τζιν τους (με το Bonjour στην πίσω τσέπη) ως το τέλειο πράγμα για να φορέσετε για μια αισθησιακή βραδινή έξοδο.
Μπορείτε όμως ακόμα να αγοράσετε τζιν της δεκαετίας του ’80 σήμερα;
Τα επώνυμα τζιν της δεκαετίας του ’80 είναι εύκολα διαθέσιμα σε ιστότοπους μεταπώλησης όπως το eBay και το Etsy, και τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει μεγάλη επιστροφή καθώς οι νεότερες γενιές έχουν αρχίσει να απορρίπτουν τις χαμηλοκάβαλες σιλουέτες και να αγκαλιάζουν τα ψηλόμεσα στυλ που κυριαρχούσαν τη δεκαετία.
Το 2003, το ψηλόμεσο, ίσιο τζιν της δεκαετίας του ’80 και του ’90 κοροϊδεύτηκε περιβόητα σε ένα σκίτσο του Saturday Night Live που τα ονόμαζε ” mom jeans “, αλλά σήμερα πολλές μάρκες χρησιμοποιούν πραγματικά τον όρο ως σημείο πώλησης για να δείξουν off τζιν με vintage vibes—που σημαίνει ότι το τζιν έχει κάνει πραγματικά τον κύκλο του!
Το ανανεωμένο ενδιαφέρον για τα στυλ της δεκαετίας του ’80 οδήγησε πρόσφατα σχεδιαστές όπως ο Calvin Klein και η Guess να παρουσιάσουν νέα τζιν εμπνευσμένα από τα προηγούμενα στυλ τους και ενώ οι Bonjour, Sergio Valente και Gitano δεν είναι πλέον κοντά, η Gloria Vanderbilt και η Jordache εξακολουθούν να είναι δυνατές και ο Sasson μόλις επανακυκλοφόρησε φέτος. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι βρισκόμαστε σε μια αναγέννηση των τζιν της δεκαετίας του ’80 – τώρα θα πρέπει απλώς να δούμε αν το acid wash επιστρέφει.
cover photo instagram @brookeshields/Instagram