Skip to main content
images easyblog articles 6726 i istoria ths olympiakis aeroporias 1 7f939557

Αυτή είναι η ιστορία της Ολυμπιακής αεροπορίας…που ο πλανήτης παραμίλουσε

Το ξεκίνημα της Ολυμπιακής αεροπορίας….

Όταν πήρε ο Ωνάσης, Ολυμπιακή αεροπορία έγινε η πιο συζητημένη εταιρία του κόσμου. Έβαλε πορσελάνες, κρυστάλλινα ποτήρια, χαβιάρι και τις αεροσυνοδούς ντυμένες με ρούχα σχεδιασμένα από την Coco Chanel. Ο πλανήτης παραμιλούσε…..

Το 1957 ο 50χρονος τότε Αριστοτέλης Ωνάσης είχε μόλις γίνει ο δεύτερος άνθρωπος στον κόσμο, μετά τον Χάουαρντ Χιουζ της TWA, που θα είχε τη δική του αεροπορική εταιρεία, την Ολυμπιακή Αεροπορία. Μια εταιρία που την προόριζε να την δώσει στον γιο του Αλέξανδρο, που είχε μανία με τα αεροπλάνα και τις πτήσεις.

Η ιστορία των αερομεταφορών στην Ελλάδα ξεκινά ουσιαστικά το 1930, όταν προγραμματιζόταν να ιδρυθεί η πρώτη ελληνική κρατική αεροπορική εταιρία, η “Ελληνική Αεροπορική Εταιρεία ΙΚΑΡΟΣ”. Δυστυχώς δεν ιδρύθηκε ποτέ λόγω οικονομικών προβλημάτων και λίγο αργότερα ιδρύθηκε η Ε.Ε.Ε.Σ. (Ελληνική Εταιρεία Εναέριων Συγκοινωνιών). Μετά από χρόνια και ανεπιτυχείς προσπάθειες, μετά από κακοδιαχείριση και προβλήματα το 1955 αποφασίζεται η εκκαθάριση της με σκοπό την πώληση της. Ο πλειστηριασμός ξεκινά με προσφορά 60.000.000 δραχμών, κανείς όμως δεν ενδιαφέρεται και έτσι κατοχυρώνεται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.

Στα τέλη Ιουλίου 1956 υπογράφεται νέα συμφωνία του Ελληνικού Κράτους με τον Αριστοτέλη Ωνάση που περιλαμβάνει και την αποκλειστική εκμετάλλευση των αεροπορικών συγκοινωνιών της χώρας. Το 1957 η εταιρεία Τ.Α.Ε αγορασμένη πλέον από τον Έλληνα μεγιστάνα μετονομάζεται σε «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ» (OLYMPIC AIRWAYS) και στις 6 Απριλίου 1957 κάνει το παρθενικό της ταξίδι εκτελώντας πρωϊνό δρομολόγιο στην ιστορία της ελληνικής εναέριας συγκοινωνίας το Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Η νεοσύστατη εταιρεία αποτελείται από 15 ελικοφόρα (δεκατέσσερα DC-3 και ένα DC-4) και προσωπικό 835 υπαλλήλων. Τις στολές των αεροσυνοδών σχεδίασε ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος σχεδιαστής Jean Desses. Την ίδια χρονιά λειτουργεί και η πρώτη αερογραμμή εκτός ελληνικής επικράτειας: Αθήνα – Ρώμη – Παρίσι – Λονδίνο με επιβάτες κυρίως επιχειρηματίες και ναυτικούς, οι οποίοι ταξίδευαν για επαγγελματικούς λόγους και λίγους απλούς ανθρώπους που είχαν την οικονομική δυνατότητα να ταξιδέψουν μίας και το κόστος ήταν τότε υψηλό. Ένα ταξίδι με αεροπλάνο στο εξωτερικό για την εποχή εκείνη θεωρούνταν πολυτέλεια.

Η εταιρεία αναπτύσσεται με ταχύτατο ρυθμό, και τη δεκαετία του ’60 είναι η εποχή που γίνονται και οι πρώτες συμφωνίες μεταξύ της ΟΑ και της αγγλικής BEA, με κοινούς κωδικούς πτήσεων, την ίδια χρονιά διευρύνεται σταθερά το δίκτυο των εξωτερικών προορισμών της εταιρείας με πτήσεις προς τις Βρυξέλλες και το Άμστερνταμ. Παράλληλα έγιναν οι πρώτες παραγγελίες των νέων αεροσκαφών τύπου Boeing 707-320 και το 1966 παραλαμβάνεται το πρώτο από αυτά, το “Πόλις των Αθηνών”. Την 1η Ιουνίου του ίδιου χρόνου ξεκινούν οι πρώτες απ’ ευθείας πτήσεις για Νέα Υόρκη. Το 1968 ανοίγουν οι πρώτες γραμμές προς Ναϊρόμπι και Γιοχάνεσμπουργκ όταν την ίδια χρονιά η ΟΑ παραλαμβάνει τα πρώτα Boeing 727-200 τα οποία εκτελούν πτήσεις σε ευρωπαϊκούς προορισμούς. Το 1969 ανοίγουν οι γραμμές προς το Μόντρεαλ του Καναδά.

Στις 2 Αυγούστου του 1971 ιδρύεται η Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε. από τον Αλέξανδρο Ωνάση(Olympic Aviation), με αποστολή την εξυπηρέτηση των μικρών νησιών της Ελλάδος. Συνάμα το δίκτυο της Ολυμπιακής επεκτείνεται ακόμη περισσότερο με νέες γραμμές, κατευθυνόμενες προς το Μιλάνο και το Ντίσελντορφ. Η Θεσσαλονίκη έρχεται ακόμη πιο κοντά τόσο με ευρωπαϊκές πόλεις όσο και με άλλους προορισμούς του διεθνούς δικτύου της εταιρείας.

Θεά την έκανες την Ολυμπιακή…(10 tips)

  • Οι στολές των αεροσυνοδών ήταν σχεδιασμένες από τους: Γιάννη Ντεσέ, Pierre Cardin, Coco Chanel, Γιάννη Τσεκλένη κ.α.
  • Το προσωπικό της Ολυμπιακής, έπρεπε να εκπέμπει ζεστασιά, «να μυρίζει Ελλάδα». Στη δεκαετία του ’60 η ΟΑ διέθετε τις πιο ευπαρουσίαστες αεροσυνοδούς, κορίτσια με χαμόγελο, καλή εμφάνιση ευγένεια, ηρεμία και «στρατιωτική» πειθαρχία.
  • Τα πληρώματα κατέλυαν στα καλύτερα ξενοδοχεία του κόσμου με τις αεροσυνοδούς να δικαιούνται επίδομα κομμωτηρίου και μανικιούρ-πεντικιούρ.
  • Στην πρώτη θέση, υπήρχαν κρυστάλλινα ποτήρια, πορσελάνινα πιάτα, κεριά πάνω στα τραπεζάκια, επίχρυσα μαχαιροπίρουνα, χαβιάρι και σαμπάνια… Όλα καταδείκνυαν με περίτρανο τρόπο την βασική φιλοσοφία του Ωνάση, που επιθυμούσε ο πελάτης να αισθάνεται βασιλιάς
  • Στα σχέδια του πολυμήχανου Έλληνα ήταν η προσθήκη πιάνου στα μεγάλα αεροσκάφη.
  • Όλο σχεδόν το διεθνές τζετ σετ πετούσε με τον ελληνικό αερομεταφορέα, πολλοί μάλιστα μόνο και μόνο για να απολαύσουν το «θρυλικό» του σέρβις.
  • Είχε προσληφθεί φωτογράφος με αποκλειστική αρμοδιότητα να φωτογραφίζει τους διάσημους στη σκάλα του αεροπλάνου με φόντο το σήμα της Ολυμπιακής.
  • Όταν κάποτε η διοίκηση της Ολυμπιακής παραπονέθηκε στον Ωνάση ότι είχαν κλαπεί από επιβάτες πολλά από τα επίχρυσα μαχαιροπίρουνα, εκείνος λέγεται ότι απάντησε: «Ας ταξιδεύουν με την εταιρεία μου, κι ας με κλέβουν».
  • Αρχές της δεκαετίας του ΄70 η Ολυμπιακή έγινε η εταιρία των 5 Ηπείρων.
  • Ο Έλληνας μεγιστάνας χρησιμοποίησε ως σήμα τους πέντε ολυμπιακούς κύκλους, προσθέτοντας επιπλέον έναν. Οι επιχειρηματικοί κύκλοι και ο Τύπος τον αποθέωσαν για το επιχειρηματικό του δαιμόνιο, καθώς επρόκειτο για το πιο αναγνωρίσιμο σήμα που θα μπορούσε κανείς να επιλέξει για την εταιρεία του.

Ακόμα και η Αλίκη Βουγιουκλάκη επιστρατεύτηκε για την διαφήμιση της Ολυμπιακής

Τα σχέδια του Pierre Cardin, είχαν εντυπωσιάσει τους πάντες.

Το ότι η Coco Chanel, σχεδίασε τις στολές της Ολυμπιακής πήρε τεράστιες διαστάσεις στον τύπο

Η συλλογή του Γιάννη Τσεκλένη για την Ολυμπιακή

Τα χρόνια της αθωότητας. Το αεροδρόμιο χωρίς φόβο και κίνδυνο. Απλά και ξέγνοιαστα. Λουλούδια και ο κόσμος με τα πόδια…. σαν εκδρομή!


Για την κηδεία του Ωνάση, η Χριστίνα και η Jackie, ήρθαν με την Ολυμπιακή 

RECENT

RELATED