Η νέα διαφήμιση της Victoria Beckham που πυροδότησε αντιδράσεις
Η Victoria Beckham αντιμετωπίζει αρνητικές αντιδράσεις, μετά την κυκλοφορία της νέας της διαφήμισης στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης την περασμένη εβδομάδα. Η φωτογραφία είναι μια διαφήμιση για τη νέα σειρά γυαλιών της σχεδιάστριας, αλλά οι περισσότεροι επικεντρώθηκαν στο 29χρονο μοντέλο Giedre Dukauskaite, λέγοντας ότι το βάρος της θα μπορούσε να προωθήσει τα ανθυγιεινά πρότυπα ομορφιάς.
Ενώ πολλοί στο Twitter επεσήμαναν ότι οι εικόνες των «ανθυγιεινών» μοντέλων μπορεί να είναι επιζήμιες για την ψυχική υγεία των νέων γυναικών, που ενδέχεται να προσπαθήσουν να μιμηθούν ένα ανέφικτο βάρος, άλλοι πρότειναν, επίσης, ότι μπορεί να είναι εξίσου επιζήμια ακόμα και για ένα φυσικά αδύνατο άτομο. «Αυτός είναι ένας επιπόλαιος τρόπος για την προώθηση του προϊόντος σας», έγραψε ένας χρήστης στο Twitter. «Αυτό το μοντέλο μπορεί να είναι εκ φύσεως τόσο λεπτό. Αλλά μπορεί και όχι. Τα νεαρά κορίτσια που το βλέπουν θα προσπαθήσουν να μιμηθούν αυτή την εμφάνιση και δεν είναι κάτι φυσικό για τα περισσότερα από αυτά». Ένας άλλος χρήστης παρενέβη λέγοντας: «Υπάρχει ένα συγκεκριμένο επίπεδο ευθύνης για τη βιομηχανία της μόδας, δεδομένου ότι αυτοί δημιουργούν τις τάσεις της. Δυστυχώς, είναι επικίνδυνο να χρησιμοποιούμε πολύ αδύνατα μοντέλα (ανεξάρτητα από το πώς έγιναν έτσι), αφού τα κορίτσια είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα μιμηθούν αυτούς τους ανθυγιεινούς τρόπους ζωής».
Η αντιπαράθεση έρχεται σε μια εποχή όπου η βιομηχανία της μόδας, γενικά, επαναξιολογεί τις κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την υγεία του μοντέλου. Τον Μάιο του 2017, τέθηκε σε ισχύ ένας γαλλικός νόμος που απαγόρευε τα υποσιτισμένα μοντέλα να εργάζονται επίσημα. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, τα μοντέλα πρέπει να παρέχουν στους εργοδότες τους πιστοποιητικό υγείας που εκδίδεται από γιατρό και εκείνες οι επιχειρήσεις που δεν συμμορφώνονται, θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν έως και 82.000 δολάρια σε πρόστιμα και έξι μήνες φυλάκιση. Το Συμβούλιο Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής εξέδωσε επίσης κατευθυντήριες γραμμές για τους Αμερικανούς σχεδιαστές το 2017, οι οποίες περιλάμβαναν δηλώσεις που απαιτούσαν από τους σχεδιαστές να «συμπεριλάβουν τη φυλετική ποικιλομορφία» και να εντοπίσουν τα προειδοποιητικά σημάδια των μοντέλων με διατροφικές διαταραχές.
Η πρώην Posh Spice δεν είναι «ξένη» προς τις αμφιλεγόμενες διαφημίσεις – αν και στο παρελθόν δεν ήταν αυτή που τις πυροδότησε. Το 2017, ένα εστιατόριο στο Wallsend της Αγγλίας, δημιούργησε μια «επιθετική» διαφήμιση, η οποία αναδείκνυε την ομοιότητα της Beckham με μια κορδέλα που κρεμόταν πάνω από το σώμα της, με τον τίτλο «Anorexic Fashion Icon» (Ανορεκτικό Είδωλο Μόδας) για να προωθήσει μια νέα, λεπτής ζύμης πίτσα με το όνομα “Victoria Beckham Thin Crust”.
Γιώτα Πετσιώτη