Η Θωμαϊς Κρητικού δεν σταματά να ονειρεύεται!
Με κέρδισε το χαμόγελό της αλλά και η αγάπη της για αυτό που κάνει. Η Θωμαίς είναι ένα καλλιτεχνικό πλάσμα που ψάχνετε και αυτό μου άρεσε σε εκείνη. Για να δούμε όμως τι είπε στο likewoman.gr με αφορμή τη συμμετοχή της στην παράσταση ‘’Χαιρετίσματα στην Μπέρθα’’ στο Studio Μαυρομιχάλη κάθε Δευτέρα και Τρίτη.
Τάνια Νικολοπούλου
– Τεννεσί Ουίλλιαμς: τι σημαίνει για εσάς;
Σέβομαι και θαυμάζω τον Τεννεσί Ουίλλιαμς από τότε που ήμουν φοιτήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών. Είναι ένας ευλογημένος και ιδιαίτερος συγγραφέας του 20ου αιώνα, που καταφέρνει με μοναδικό τρόπο να ψυχογραφεί τον εσωτερικό κόσμο του ήρωα και να τον ξεγυμνώνει με ειλικρίνεια στα μάτια του θεατή του.
-Χαιρετίσματα στην Μπέρθα: πείτε μου λίγα λόγια για την παράσταση.
Η παράσταση αποτελείται από τρία μονόπρακτα του Τ. Ουίλλιαμς, ” Το σκοτεινό δωμάτιο”, το ” Γιατί καπνίζεις τόσο πολύ Λίλλυ;” και το ” Χαιρετίσματα από την Μπέρθα”. Τα τρία αυτά μονόπρακτα έχουν ενωθεί σε ένα ενιαίο έργο με τίτλο
” Χαιρετίσματα στην Μπέρθα” ενώ ακούγονται εμβόλιμα και αποσπάσματα από την “Λαίδη Φθειροσόλ” και το “Προς κατεδάφιση” του ίδιου συγγραφέα. Μέσα από τον προβληματισμό αλλά και το χιούμορ γνωρίζουμε τον συγγραφέα. Ερχόμαστε σε επαφή μαζί του. Γιατί οι ηρωίδες του έργου είναι ο ίδιος ο Τεννεσί.
-Τι ρόλο υποδύεστε;
Στο πρώτο μονόπρακτο με τίτλο ” Το σκοτεινό δωμάτιο”, υποδύομαι μια κοινωνική λειτουργό. Στο δεύτερο και το τρίτο μέρος – στα υπόλοιπα δηλαδή μονόπρακτα που ακολουθούν- υποδύομαι την Μπέρθα. Το έργο βασίζεται στην εξέλιξη της ηρωίδας από το σκοτεινό δωμάτιο του σπιτιού της όπου βρίσκεται κλεισμένη- μέχρι την ώρα που θα καταλήξει στο πορνείο. Στο πρόσωπο της Μπέρθα αντανακλώνται οι ηρωίδες όλων σχεδόν των έργων του συγγραφέα. Υπάρχει η ίδια φθορά, η ίδια απόγνωση, η ίδια μοναξιά, η ίδια τρέλα.
– Κατά πόσο οι σπουδές σας στην θεατρολογία, βοήθησαν στην μελέτη και απόδοση του ρόλου σας;
Προτού περάσουμε στο “σήκωμα” ενός ρόλου, όπως συνηθίζουμε να λέμε στο θέατρο, καλό είναι να έχει προηγηθεί η σχετική δραματουργική επεξεργασία του έργου, το ψυχογράφημα του ρόλου, οι αλληλεπιδράσεις με τους υπόλοιπους χαρακτήρες, η αναζήτηση των επιρροών του συγγραφέα, όπως και η ιστορική αναδρομή σχετικά με την εποχή που γράφτηκε το έργο. Αυτά ακριβώς διδάχτηκα στη Θεατρολογία. Και όχι μόνο…
-Τα εφηβικά χρόνια σηματοδοτούν την πορεία ζωής μίας γυναίκας, όπως αυτήν της Μπέρθα;
Πέρα από την παιδική ηλικία, τα εφηβικά χρόνια είναι το πλέον σημαντικό μεταβατικό στάδιο προς την ολοκλήρωση της προσωπικότητας μιας γυναίκας.
-Όνειρα για το μέλλον ;
Πολλά. Ποτέ δε σταματώ να ονειρεύομαι!
Ταυτότητα της παράστασης
Μετάφραση: Θωμαΐς Κρητικού, Μάρω Μελισσάρη
Απόδοση-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Έφη Ρευματά
Φωτισμοί: Δημήτρης Μπαλτάς
Κοστούμια: Ιόλη Μιχαλοπούλου
Μουσική: Λευτέρης Βενιάδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Βάσια Χρονοπούλου
Φωτογραφίες: Αντώνης Λέκκος
Παίζουν: Θωμαΐς Κρητικού, Μάρω Μελισσάρη
Στην παράσταση ακούγονται οι φωνές των ηθοποιών:
Γιώργου Νινιού (συγγραφέας – πατέρας)
Βάσιας Χρονοπούλου (μικρή Μπέρθα)
Λευτέρη Βενιάδη (μικρός Τσάρλι)
Studio Μαυρομιχάλη, Μαυρομιχάλη 134, Αθήνα
τηλ. 210 6453330
Από Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15
Για 10 μόνο παραστάσεις