Oliviero Toscani: Πέθανε ο διάσημος ιταλός φωτογράφος γνωστός για την ιστορική του συνεργασία με την Benetton
Ο διάσημος φωτογράφος, ήταν γνωστός για τη συνεργασία με την ιταλική εταιρεία Benetton και για τα ιδιαίτερα έργα του που διέγειραν βαθύ προβληματισμό στην κοινή γνώμη.
O Oliviero Toscani έφυγε σε ηλικία 82 ετών αμετά από μακρά ασθένεια.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Oliviero Toscani Studio (@olivierotoscanistudio)
Ο Oliviero Toscani, γεννήθηκα στο Μιλάνο το 1942, ήταν διεθνούς φήμης Ιταλός φωτογράφος, γνωστός για τις προκλητικές και καινοτόμες διαφημιστικές του καμπάνιες. Γιος του πρώτου φωτορεπόρτερ της «Corriere della Sera», σπούδασε φωτογραφία και γραφικά στο Πανεπιστήμιο Τεχνών της Ζυρίχης από το 1961 έως το 1965.
Η καριέρα του χαρακτηρίζεται από συνεργασίες με μεγάλα περιοδικά όπως «Elle», «Vogue», «L’Uomo Vogue» και «Harper’s Bazaar». Ωστόσο, η μακρόχρονη συνεργασία του με την Benetton, που ξεκίνησε το 1982, ήταν αυτή που τον καθιέρωσε ως καινοτόμο στο χώρο της οπτικής επικοινωνίας. Οι εκστρατείες του αντιμετωπίζουν ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένου του ρατσισμού, του AIDS και της θανατικής ποινής, χρησιμοποιώντας ισχυρές εικόνες για να διεγείρουν τον βαθύ προβληματισμό.
Από τα πιο διάσημα έργα του, η καμπάνια «United Colors of Benetton» σηματοδότησε ένα σημείο καμπής στη διαφήμιση, ενσωματώνοντας τα κοινωνικά μηνύματα με τις στρατηγικές μάρκετινγκ. Εμβληματικό παράδειγμα είναι η φωτογραφία τριών όμοιων ανθρώπινων καρδιών, με τις λέξεις «λευκό», «μαύρο» και «κίτρινο», για να τονιστεί η ισότητα μεταξύ των φυλών.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Oliviero Toscani Studio (@olivierotoscanistudio)
Το 1993, ο Toscani ίδρυσε το περιοδικό «Colors», μαζί με τον Αμερικανό σχεδιαστή Tibor Kalman. Η έκδοση ξεχωρίζει για την πολυπολιτισμική προσέγγισή της και την εστίασή της σε παγκόσμια ζητήματα, ενισχύοντας περαιτέρω τη φήμη του Toscani ως οραματιστή επικοινωνίας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Susanna Crisanti (@susannacrisanti)
Μετά από ένα διάλειμμα από τη συνεργασία του με την Benetton, το 2018 επέστρεψε στη συνεργασία με τη μάρκα, συνεχίζοντας να αμφισβητεί τις συμβάσεις και να προωθεί μηνύματα περιεκτικότητας και ανεκτικότητας μέσω των εικόνων του.
cover photo Insagram/@olivierotoscanistudio