Οι καλοί τρόποι δεν κοστίζουν ούτε μια δεκάρα, αλλά οι κακοί μπορεί να είναι πολύ δαπανηροί!
Μια παλιά παροιμία λέει: «πιάνεις περισσότερες μύγες με μέλι παρά με ξύδι».
Μια και το να υποδεχθούμε το 2025 είναι θέμα λίγων ημερών το likewoman.gr θα ήθελε να κάνει μια πρόβλεψη, που αφορά στο μέλλον των Etiquettes and Manners για τη νέα χρονιά.
Όπως διαφαίνεται το μέλλον των καλών τρόπων το 2025 υπόσχεται να συνδυάσει την παραδοσιακή ευγένεια με μια σύγχρονη έμφαση στη συμπερίληψη, την τεχνολογία και τη βιωσιμότητα. Αυτή η εξέλιξη αντανακλά μια συλλογική φιλοδοξία για τη δημιουργία κοινωνιών με σεβασμό, ενσυναίσθηση και αρμονία, τόσο offline όσο και online.
Όλο και πιο πολύ γίνεται αντιληπτό ότι στο νέο κόσμο μας ευδοκιμεί η σύνδεση, η συλλογικότητα και η συνεργασία, επομένως η σημασία των καλών τρόπων δεν μπορεί να απαξιωθεί. Οι απλές ευγένειες, όπως το να λες «παρακαλώ» και «ευχαριστώ», δεν κοστίζουν τίποτα, αλλά έχουν τεράστια αξία. Ενθαρρύνουν την καλή θέληση, δημιουργούν εμπιστοσύνη και χτίζουν ένα θετικό περιβάλλον. Από την άλλη πλευρά, οι κακοί τρόποι, η αλαζονεία, η αδιαφορία για τους άλλους ή η αγενής συμπεριφορά, μπορεί να διαβρώσουν τις σχέσεις και να αμαυρώσουν τη φήμη, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο.
Το κόστος των κακών etiquettes είναι πολλαπλό. Στον επαγγελματικό τομέα για παράδειγμα, ένα αγενές email ή μια παρατήρηση μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια πελατών, τεταμένη δυναμική της ομάδας ή χαμένες ευκαιρίες. Αλλά και σε επίπεδο διαπροσωπικών επαφών μπορεί να οδηγήσει σε κατεστραμμένες σχέσεις και μειωμένη εμπιστοσύνη. Ενώ οι καλοί τρόποι ανοίγουν το δρόμο για την επιτυχία, οι κακοί μπορούν να σαμποτάρουν ακόμη και τα πολλά υποσχόμενα εγχειρήματα.
Έτσι, καθώς μπαίνουμε στο 2025, οι εξελισσόμενοι κανόνες στον επαγγελματικό χώρο απαιτούν μια ανανεωμένη ματιά στον τομέα των επιχειρηματικών manners. Ο σημερινός διασυνδεδεμένος κόσμος αξιώνει μια πιο λεπτή και σκόπιμη επικοινωνία. Για αυτό ακολουθούν μερικές συμβουλές αιχμής για να διασφαλίσετε ότι οι τρόποι σας δεν είναι απλώς καλοί, αλλά εξαιρετικοί:
1| «Μίλα καλά ή μείνε σιωπηλός»
Σε μια εποχή συνεχούς επικοινωνίας, η αξία του στοχαστικού λόγου δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Πριν μιλήσετε, αναρωτηθείτε: Είναι απαραίτητο; Είναι ευγενικό; Είναι εποικοδομητικό; Τα αφιλτράριστα ή αγενή σχόλια όχι μόνο κινδυνεύουν να προσβάλουν τους άλλους αλλά και να σπιλώσουν την επαγγελματική σας εικόνα. Η σιωπή, όταν χρειάζεται, λέει πολλά για την εγκράτεια και τη στοχαστικότητά σας.
2| Η ευγένεια είναι ένδειξη αξιοπρέπειας, όχι υποτέλειας
Πολλοί άνθρωποι μπερδεύουν την ευγένεια με την αδυναμία, αλλά στην πραγματικότητα, αντανακλά την εμπιστοσύνη και τη συναισθηματική νοημοσύνη. Το να λέτε «παρακαλώ», «ευχαριστώ» ή να προσφέρετε ειλικρινή κομπλιμέντα δεν μειώνει την εξουσία σας, αντίθετα ανεβάζει τη θέση σας ως άτομο με σεβασμό και αυτοπεποίθηση.
3| Σεβαστείτε τον χρόνο όλων
Το 2025, ο χρόνος είναι ίσως το πιο πολύτιμο νόμισμα. Είτε πρόκειται για μια online συνάντηση είτε για μια απλή απάντηση μέσω email, το να είσαι ακριβής και συνοπτικός δείχνει ότι εκτιμάς τον χρόνο των άλλων. Αποφύγετε τις φασαρίες στις συζητήσεις ή να κρατάτε τους ανθρώπους σε αναμονή. Η αποτελεσματικότητα και ο σεβασμός πάνε χέρι-χέρι.
4| Η Digital ευπρέπεια έχει τεράστια σημασία
Η άνοδος του remote work ή teleworking έχει κάνει τα ψηφιακά manners εξίσου σημαντικά με τα διαπροσωπικά. Χρησιμοποιήστε επαγγελματική γλώσσα σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και γενικά μηνύματα, κάντε σίγαση κατά τη διάρκεια online συναντήσεων όταν δεν μιλάτε και σεβαστείτε τα όρια των άλλων στις πλατφόρμες συνομιλίας που σχετίζονται με την εργασία. Θυμηθείτε, τα emoji και τα GIF έχουν τη θέση τους, αλλά πρέπει να γνωρίζετε το κοινό σας.
5| Η Inclusive γλώσσα, που δεν αποκλείει κανέναν, είναι το κλειδί
Στους διαφορετικούς χώρους εργασίας του σήμερα, ο τρόπος με τον οποίο απευθύνεστε στους συναδέλφους μπορεί να δημιουργήσει ή να χαλάσει τις σχέσεις. Χρησιμοποιήστε όρους ουδέτερους ως προς το φύλο, σεβαστείτε τις πολιτισμικές διαφορές και αποφύγετε τη γλώσσα που μπορεί ακούσια να αποκλείσει ή να προσβάλει. Το να είσαι χωρίς αποκλεισμούς δεν είναι απλώς ευγενικό, είναι απαραίτητο για την προώθηση ενός συνεκτικού εργασιακού περιβάλλοντος.
6| Αναγνωρίστε και ζητήστε συγγνώμη ειλικρινά
Λάθη συμβαίνουν, αλλά το πώς αντιδράς σε αυτά έχει σημασία. Αναγνωρίστε τα λάθη αμέσως και ζητήστε μια πραγματική συγγνώμη όταν χρειάζεται. Η αναγνώριση των λαθών δεν μειώνει την αξιοπιστία σας, αντίθετα ενισχύει την ακεραιότητά σας.
7| Ευγνωμοσύνη και follow–through
Το να λες «ευχαριστώ» δεν είναι μια στιγμιαία πράξη. Μετά από μια συνάντηση, μια επιχειρηματική συμφωνία ή μια χάρη, συνεχίστε με ένα σημείωμα ευγνωμοσύνης. Αυτή η μικρή κίνηση ενισχύει τις σχέσεις και επιδεικνύει επαγγελματισμό.
Καθώς οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες περιηγούνται στην πολυπλοκότητα του 2025, οι ήπιες δεξιότητες, όπως οι etiquettes and manners, έχουν γίνει κρίσιμοι παράγοντες διαφοροποίησης, για αυτό πρέπει να καταλάβουμε ότι οι καλοί τρόποι είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Μια ευγενική συμπεριφορά μπορεί να είναι ο αποφασιστικός παράγοντας για την εξασφάλιση μιας συμφωνίας, τη λήψη μιας ηγετικής θέσης ή τη δημιουργία ενός δικτύου. Ενώ οι τεχνικές δεξιότητες μπορεί να σας οδηγήσουν στην πόρτα, οι τρόποι σας καθορίζουν πόσο μακριά θα φτάσετε.
Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε ότι οι καλοί τρόποι παραμένουν διαχρονικά πλεονεκτήματα που ενισχύουν κάθε αλληλεπίδραση. Δεν κοστίζουν τίποτα, αλλά φέρνουν τεράστιες ανταμοιβές, ενώ οι κακοί τρόποι μπορεί να σας κοστίσουν σχέσεις, σεβασμό και ευκαιρίες. Αγκαλιάζοντας αυτές τις σύγχρονες πρακτικές στον τομέα των etiquettes and manners, όχι μόνο εξυψώνετε τον εαυτό σας, αλλά συμβάλλετε και σε έναν πιο σεβαστό, συνεργατικό και αξιοπρεπή τρόπο ζωής.
cover photo pixeles.com