Έρχεται η νέα τάση που συνδυάζει την πολυτέλεια με τον μινιμαλισμό
Και την στιγμή που είμαστε σίγουρες ότι προλάβαμε την τελευταία λέξη της μόδας ένα ακόμα trend έρχεται να μας διαψεύσει.
Το όνομα αυτού: «quiet luxury» ή αλλιώς «ήσυχη πολυτέλεια».
Το quiet luxury είναι ένας νέος όρος, ο οποίος απέχει πολύ από τα υπόλοιπα trend που κυριαρχούν. Σε αντίθεση με το logomania και το fast fashion, η «ήσυχη πολυτέλεια» αναδεικνύει την μινιμαλιστική πλευρά του ντυσίματος. Εύλογα θα αναρωτιέστε γιατί χρησιμοποιώ τον όρο «νέο» αφού με μια γρήγορη αναδρομή την περίοδο 2008-2016 το minimal style κυριαρχούσε. Η διαφορά είναι ότι η «ήσυχη πολυτέλεια» εστιάζει σε επενδυτικά κομμάτια και προσεγμένες αγορές. Σκοπός είναι να αγοράζετε κομμάτια που έχετε ανάγκη και διαρκούν στον χρόνο.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Rosie HW (@rosiehw)
Σκεφτείτε ένα οικογενειακό κειμήλιο που περνάει από γενιά σε γενιά. Έτσι και το “quiet luxury” στοχεύει να έχεις ποιοτικά κομμάτια στην γκαρνταρόμπα σου που θα διαρκέσουν με το πέρας του χρόνου. Είμαι σίγουρη ότι όλοι έχετε ένα κομμάτι της μητέρας σας ή της γιαγιά σας που φοράτε μέχρι και σήμερα.
Όμως δεν θα υπήρχε trend αν δεν αποτυπωνόταν πρώτα στις πασαρέλες. Οι πιο γνωστές μάρκες που έχουν χτίσει ολόκληρη την αισθητική τους γύρω από αυτή την ιδεολογία είναι η The Row και η Khaite. Ωστόσο και άλλα brand φαίνεται να ακολουθούν αυτή την αισθητική. Η Gucci, ένα από τα πιο γνωστά brand για την μαξιμαλιστική αισθητική του, στην τελευταία συλλογή άλλαξε το γνωστό μονόγραμμα GG μετά την αποχώρηση του Alexandro Michele.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Sofia Richie Grainge (@sofiarichiegrainge)
Όμως γιατί τώρα; Γιατί αυτή την στιγμή έρχεται στην επιφάνια μια λιγότερο «ηχηρή» αισθητική;
Όπως πάντα η μόδα είναι ο καθρέφτης του οικονομικού και κοινωνικού κλίματος και αυτή την περίοδο και τα δύο περνούν κρίση. Από την μια πλευρά, οι επιρροές της καραντίνας είναι φανερές. Ο εγκλεισμός μας έκανε να αναλογιστούμε πόση υπερκατανάλωση κάναμε στην αγορά ρούχων. Από την άλλη πλευρά, η περιβαλλοντική κρίση «χτυπάει» το κώδωνα του κινδύνου. Η γρήγορη μόδα συμβάλει δραστικά στην καταστροφή του περιβάλλοντος και οι μεγάλοι οίκοι γνωρίζουν ότι αυτό πρέπει να αλλάξει. Στο επίκεντρο όμως βρίσκεται η ύφεση της οικονομίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η κρίση του 2008, όπου μετά από μια δεκαετία που μεσουρανούσε το logomania (σκεφτείτε Paris Hilton στα 00’ς) ξαφνικά minimal κομμάτια και ήσυχες αποχρώσεις ήρθαν στην επιφάνεια.
Μια πιθανή απάντηση είναι ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται. Αλλά ενώ οι μινιμαλιστές εκείνης στις εποχής επιδίωκαν την λειτουργικότητα, το “quiet luxury” επικεντρώνεται στην εύκολη κομψότητα. Ποιοτικά κομμάτια που συνεργάζονται εύκολα με όλη την γκαρνταρόμπα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.
Είναι φανερό ότι υπάρχει μια ριζοσπαστική αλλαγή, η οποία δεν ξεκινά και δεν τελειώνει στις πασαρέλες, όπως όλες οι άλλες. Το “quiet luxury’’ είναι ιδεολογία και αν είστε από αυτές που αγαπάτε τους ήσυχους τόνους και τις καθαρές γραμμές σας έχω καλά νέα. Η «ήσυχη πολυτέλεια» έρχεται και θα κάνει θόρυβο.
cover photo @sofiarichiegrainge