5 τρόποι για να κάνουμε σωστά τα παράπονά μας!
Για να έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε σε οποιαδήποτε διαφωνία μας στις πάσης φύσεως συναλλαγές μας, με τους φίλους, τους συνεργάτες μας, με τον σύντροφό μας είναι απαραίτητο να διατυπώνουμε σωστά και με τον κατάλληλο τρόπο ό,τι μας ενοχλεί. Υπάρχουν κάποιοι «κανόνες» μας λέει το happylifemag που, αν εφαρμοστούν με συνέπεια και αποφασιστικότητα, μπορούν να κάνουν την επικοινωνία μας πολύ πιο αποτελεσματική.
Είναι λοιπόν σημαντικό όταν επικοινωνούμε:
-
Να γνωρίζουμε καλά τα δικαιώματά μας, πού έχουμε δίκιο και πού άδικο. Όσο καλύτερα γνωρίζουμε τη θέση μας σε ένα συγκεκριμένο θέμα τόσο πιο άμεσα και καθαρά θα εκφράσουμε την άποψή μας και τόσο πιο αποτελεσματικά θα επικοινωνήσουμε με τον άλλο
-
Να προσπαθούμε να μιλάμε με σαφήνεια και καθαρότητα λόγου για να δώσουμε τη δυνατότητα στον άλλο να μας καταλάβει και όντως να κάνει κάτι για το θέμα που μας απασχολεί, αλλιώς τα λόγια μας θα πάνε στράφι
-
Να μην κάνουμε «επίθεση» στον άνθρωπο στον οποίο μιλάμε, αντιθέτως, να ξεκινάμε λέγοντας για παράδειγμα: «ξέρω πως δεν είναι δικό σου λάθος, παρόλα αυτά είναι ενοχλητικό πολύ που…», κάνοντας το συνομιλητή να καταλάβει ότι μιλάμε μαζί του για να βρούμε λύση στο πρόβλημα και ότι το ζητούμενο δεν είναι η αντιπαράθεση μαζί του
-
Να γνωρίζουμε τι θέλουμε να βγει από τη συζήτηση, αν θέλουμε απλά μια συγνώμη, αν θέλουμε επανόρθωση μιας κατάστασης και να μη φοβηθούμε να το διεκδικήσουμε με επιχειρήματα. Το άλλο πρόσωπο μάλλον προτιμά να είμαστε σαφείς και ξεκάθαροι σε αυτά που θέλουμε για να κατανοήσει το λόγο που επιχειρηματολογούμε
-
Να κάνουμε μια περίληψη – απολογισμό των όσων είπαμε, επιβεβαιώνοντας αυτό που θέλουμε και να ευχαριστήσουμε το συνομιλητή μας, τονίζοντας ότι ξέρουμε ότι έχει πάντοτε θετική διάθεση και κατανόηση και θεωρείται άνθρωπος με λογική, δείχνοντας ότι δεν θέλουμε να θίξουμε τους ίδιους, αλλά να διορθώσουμε την κατάσταση