Skip to main content
theater 1e976305

5 θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δείτε φέτος

Νέες πολλά υποσχόμενες παραγωγές, επιτυχημένες επαναλήψεις, δυνατά ονόματα ηθοποιών και συντελεστών συνθέτουν την φετινή θεατρική σεζόν που μόλις ξεκίνησε.

Ξεχωρίσαμε και σας προτείνουμε 5 θεατρικές παραστάσεις που και εμείς ανυπομονούμε να δούμε στο σανίδι τη φετινή θεατρική σεζόν.

«Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή» της  Κικής Μαυρίδου σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη με τη Ράνια Σχίζα στο ρόλο της Έλλης Ζάχου Ταχτσή – Πολυχώρος VAULT

%CE%97 %CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%B1 %CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%BF%CF%85 %CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7 %CE%96%CE%B1%CF%87%CE%BF%CF%85 %CE%A4%CE%B1%CF%87%CF%84%CF%83%CE%B7f5a83f47 986b

Μετά την θριαμβευτική υποδοχή από κοινό και κριτικούς, ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου «Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή», βασισμένος στη ζωή της μητέρας του Κώστα Ταχτσή, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη, με τη Ράνια Σχίζα στον ομώνυμο ρόλο, επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στον Πολυχώρο VAULT από την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου έως τις 7 Ιανουαρίου 2023 κάθε Παρασκευή στις 21:15 και Σάββατο στις 18:15.

Η παράσταση «Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή» είναι μία από τις τρεις παραστάσεις με τις οποίες συνεχίζεται κι αυτή τη σεζόν το θεατρικό project «Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ… ». Ένα θεατρικό φεστιβάλ μονολόγων, με εμπνευστή και καλλιτεχνικό διευθυντή τον Δημήτρη Καρατζιά, που φέρνει επί σκηνής μάνες σπουδαίων Ελλήνων ανδρών. Φέτος θα παρουσιάζονται στο VAULT και η «Καραϊσκάκενα, o Θρύλος» (βασισμένη στη ζωή της μητέρας του Γεώργιου Καραϊσκάκη) της Σοφίας Καψούρου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά με τη Σοφία Καψούρου στον ρόλο της Ζωής Διαμάντως Διμισκή και η «Χαρίκλεια Καβάφη» (βασισμένη στη ζωή της μητέρας του Κωνσταντίνου Καβάφη) σε κείμενο-σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη, με την Ασπασία Κράλλη στον ρόλο της Χαρίκλειας Καβάφη.

ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή, υπήρξε μια ανυπόταχτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε πιο σκληρή από αυτήν. «Η μάνα αυτουνού». Προσφώνηση απαξιωτική, ειρωνική, σαρκαστική, μα τόσο οικεία, τόσο γνώριμη. Ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα. Σχεδόν ψιθυριστά. Από αυτούς τους ψίθυρους που είναι μαχαιριές στην καρδιά. Που καμιά φορά όμως γίνονται και φονικά. «Ο γιος αυτηνής», ο Κώστας Ταχτσής, δολοφονήθηκε. Όπως «δολοφονείται» σ’ αυτόν τον κόσμο, ότι απειλεί να ξεσκεπάσει την υποκρισία του.

«Η μάνα αυτουνού». Το λιγότερο φωτισμένο πρόσωπο στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Στον οποίο βασίστηκε για να γράψει και το σημαντικότερο έργο του. Το «Τρίτο Στεφάνι». Που αποτελεί, πέρα από μια καταγραφή κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Εάν όμως το «Τρίτο Στεφάνι» ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του, ταυτίζεται με όλα τα κρυμμένα μυστικά. Που κρατάμε καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής μας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Συγγραφέας: Κική Μαυρίδου / Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Λάσκαρης / Πρωτότυπη μουσική σύνθεση : Μάνος Αντωνιάδης / Σκηνικό / Κοστούμι: Γιώργος Λιντζέρης / Κατασκευή κοστουμιού: Ειρήνη Αβζίδου / Σχεδιασμός φωτισμών: Βαγγέλης Μούντριχας / Φωτογραφίες παράστασης: Χριστίνα Φυλακτοπούλου / Αφίσα παράστασης : Γιάννης Κεντρωτάς / Trailer / Κινηματογράφηση: ORKI Productions / Πρόγραμμα παράστασης: Εκδόσεις  Αιγόκερως / Επικοινωνία / Προώθηση παράστασης: Νταίζη Λεμπέση & Biri Biri Communications (B.B.C. Athens) / Παραγωγή: Team Vault AMKE / Στο ρόλο της Έλλης Ζάχου Ταχτσή η Ράνια Σχίζα / Την φωνή του χαρίζει στο ρόλο του Κώστα Ταχτσή ο Νίκος Καραθάνος

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80′ (χωρίς διάλειμμα)

* Το φεστιβάλ «Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ… » πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη και την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού

«ELIZADETH» βασισμένη στους “Βασιλικούς Μετά Τρούλου” του Χάρη Ρώμα σε διασκευή – σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά και μουσική Μάνου Αντωνιάδη – Πολυχώρος VAULT

Elizadeth 1

Mε αφορμή τα 10 χρόνια λειτουργίας του Πολυχώρου VAULT (2012-2022), o Δημήτρης Καρατζιάς και ο Μάνος Αντωνιάδης ανεβάζουν ξανά το ELIZADETH (βραβείο Καλύτερης Κωμωδίας της Χρονιάς, Σκηνοθεσίας και Α’ Ανδρικού ρόλου στα βραβεία κοινού του All4fun). Μια κωμωδία που ανατρέπει κάθε θεωρία για τον κόσμο του θεάτρου. Σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά και μουσική Μάνου Αντωνιάδη, το ELIZADETH είναι διασκευή του έργου “Βασιλικοί μετά τρούλου” του Χάρη Ρώμα. Μια θεότρελη κωμωδία και ταυτόχρονα ένα καυστικό σχόλιο πάνω στις σχέσεις των ηθοποιών και των συντελεστών μιας παράστασης και τη ματαιοδοξία, που επικρατεί στον κόσμο του θεάτρου. Από το Σάββατο 22 Οκτωβρίου, κάθε Σάββατο & Κυριακή στις 21:15 έως την Κυριακή 29 Ιανουαρίου.

Λίγα λόγια για το έργο

Αθήνα 2022. Δύο χρόνια μετά την έκρηξη της υγειονομικής κρίσης, ένας ηθοποιός καλείται να συγκεντρώσει μια ομάδα άνεργων συναδέλφων του, για να τους ανακοινώσει ότι θα ανεβάσουν τη “Μαρία Στιούαρτ” του Σίλερ. Μόνο που πρέπει να τους αποκαλύψει ότι το έργο, θα ανέβει υπό τη μορφή μιούζικαλ και μάλιστα “πειραγμένο”, από μια ατάλαντη παρεμβατική συγγραφέα, που όλοι τους σιχαίνονται, η οποία βρήκε έναν φιλοβασιλικό σύλλογο να τους χρηματοδοτήσει. Θα καταφέρει να τους πείσει να συμμετέχουν στο “τερατούργημα” της και με ποιο τίμημα; Είναι η πανδημία και η ανέχεια αρκετή για να ξεπουληθούν καριέρες, ήθη και αρχές;

Τι γίνεται όταν το σύμπαν συνωμοτεί για να μαζευτούν σε μια παράσταση “τα λάθη” όλου του κόσμου; Όταν οι λάθος ηθοποιοί, με λάθος έργο, τη λάθος περίοδο, με λάθος σκηνοθέτη, σε λάθος θέατρο, με λάθος χορηγό, υποχρεώνονται λόγω της πανδημίας να ανεβάσουν ένα ανιστόρητο “ιστορικό” μιούζικαλ μιας κατά λάθος συγγραφέως; Ετερόκλητα πρόσωπα καλούνται να συγκροτήσουν το θίασο, ο καθένας με τα “κουσούρια” και τα προβλήματα του. Πάνω από όλα όμως, επικρατούν τα αρνητικά χαρακτηριστικά των θεατρίνων. Μωροφιλοδοξίες, αλαζονείες, βεντετιλίκια, ανταγωνισμοί, αντιζηλίες, έρωτες, μίση και πάθη.

Πώς θα συνυπάρξουν μέσα στον ίδιο θίασο ένας ματαιόδοξος “εναλλακτικός” σκηνοθέτης, που προσπαθεί να μπαλώσει τις αδυναμίες του κειμένου με νεοτερισμούς και πρωτοπορίες; Ένας ξεπεσμένος εργάτης του θεάτρου, που προσπαθεί μάταια να καταπολεμήσει τις νευρώσεις και τον αλκοολισμό του; Μια βουλιμική ιέρεια της τέχνης, που προσπαθεί να χάσει τα 55 κιλά που πήρε μέσα στις καραντίνες και με τη λίμπιντο της να εκτινάσσεται στα ουράνια; Μια υπερφιλόδοξη νέα Κυπραία ηθοποιός, που ζητά απεγνωσμένα την πρώτη της μεγάλη ευκαιρία στο θέατρο; Μια ετοιμόγεννη υστερική πρώην σταρ σαπουνόπερας, έξαλλη που αναγκάζεται να παίξει τον βουβό ρόλο στο έργο;  Ο σύζυγος της ετοιμόγεννης πρώην σταρ σαπουνόπερας, που το μόνο που θέλει είναι να καλμάρει τη σύζυγο του και να ανοίξει το δικό του pet shop; Ένας ατάλαντος μουσικός, που κατακλέβει μουσικές παρουσιάζοντας τις σαν δικές του; Μα προπαντός, μια παντελώς ατάλαντη παρεμβατική θεατρική συγγραφέας, που κάνει διαρκώς το θίασο έξαλλο με τις παράλογες απαιτήσεις της; Μια φιλοβασιλική “μαϊμού” παραγωγός;  Και τέλος, μια μανιακή καπνίστρια τεχνικός θεάτρου, που αποφασίζει μέσα στον ερωτικό παροξυσμό της να κόψει το τσιγάρο.

Οι θεατές παρακολουθούν και συμμετέχουν στη δημιουργία μιας παράστασης από την αρχή μέχρι το τέλος της, μέσα από τις πιο αντίξοες συνθήκες που μπορεί κανείς να φανταστεί. Όλα αυτά με πολύ γέλιο, καταιγιστικούς ρυθμούς, τρελές εξελίξεις και ανατροπές. Oποιαδήποτε τρανταχτή ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική!

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Συγγραφέας: Χάρης Ρώμας ΔιασκευήΣκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζιάς ΠρωτότυπηΜουσική / Διασκευή τραγουδιών: Μάνος Αντωνιάδης Στίχοι τραγουδιών : Πάνος Μπρατάκος – Μάνος Αντωνιάδης Σκηνικό : Μιχάλης Παπαδόπουλος Επιμέλεια κοστουμιών :Team Vault Ρούχα εγκύου : Mamaca Κοστούμια εποχής : Μιχάλης Σδούγκος Περούκες : Γιώργος Νικολαΐδης, Αχιλλέας Κοντοβαίος Σχεδιασμός φωτισμών / Φωτογραφίες Παράστασης: Χριστίνα Φυλακτοπούλου Χορογραφίες : Δήμητρα Κολλά Αφίσα παράστασης: Γιάννης Κεντρωτάς Trailer / Κινηματογράφηση: ORKI Productions Πρόγραμμα παράστασης: Εκδόσεις  Αιγόκερως Επικοινωνία / Προώθηση παράστασης: Νταίζη Λεμπέση Βοηθός σκηνοθέτη: Αλεξάνδρα Γαϊδατζή Παραγωγή: VAULT Χορηγός παράστασης : Pizza Fan (https://www.pizzafan.gr/el)

ΔΙΑΝΟΜΗ (με σειρά εμφάνισης)

Χριστίνα Σαμπανίκου (Τζένη Θεοκλέους) Ορνέλα Λούτη (Ελένη Κουρή) Στέλιος Ψαρουδάκης (Πέτρος Παπαδόπουλος) Δήμητρα Κολλά (Λυδία Λενιόρδου) Σωτήρης Δούβρης (Άρης Λυμπερόπουλος) Κική Μαυρίδου (Τερέζα Λεμπέση) Παναγιώτης Δελαβίνιας  (Έλτον Λεμπέσης) Εύη Τσάφου (Ντέπυ Καρατζιά) Σωτήρης Μεντζέλος (Κώστας Μάλφας)

Video παράστασης : Γιώργος Κωμάκης- Χρήστος Κοντέος

https://www.youtube.com/watch?v=0kh3HVMpbKA&feature=player_embedded

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110’ (με 10’ διάλειμμα)

Τι είδε ο μπάτλερ | Θέατρο ΑΛΜΑ

viva tickets

Σ ΄αυτή την παράσταση  ο πανικός είναι διάχυτος, καθώς η λονδρέζικη κοινωνία αποσυντίθεται μαζί με τους υποκριτικούς αναλυτές της.

Στην ψυχιατρική κλινική του κυρίου Πρέντις έρχεται μία νεαρή κοπέλα με σκοπό να δουλέψει ως γραμματέας. Ο ψυχίατρος όμως έχει άλλες βλέψεις. Την ίδια στιγμή φτάνει στην κλινική η σύζυγος του κυρίου Πρέντις έπειτα από ένα ξέφρενο πάρτι, κυνηγημένη από ένα νεαρό απατεώνα που την εκβιάζει. Το αλαλούμ συμπληρώνεται με την άφιξη ενός ψυχικά διαταραγμένου κρατικού ελεγκτή για επιθεώρηση στην κλινική κι ενός αστυνόμου που ψάχνει απεγνωσμένα το χαμένο μέλος από το άγαλμα του Ουίστον Τσόρτσιλ. Μια ξέφρενη κωμωδία γεμάτη γέλιο και ανατροπές, που σατιρίζει με καυστικό τρόπο τα ήθη της σύγχρονης κοινωνίας.

Σαν όλους τους σημαντικούς σατιριστές, ο Όρτον ήταν ρεαλιστής. Πάντα έτοιμος να εκφέρει, να εκθέσει, αυτό που γενικά οι άλλοι δεν τολμούν να πουν.  Γέννημα θρέμμα της δεκαετίας του ’60, κατέγραψε τις δονήσεις της εποχής του, στιγματίζοντας καίρια την αστική τάξη και την αχαλίνωτη ελευθεριότητά της μέσα από μια απλούστατη φαρσική πλοκή που διαθέτει, όμως, αναρχικό χιούμορ, καταιγιστικούς ρυθμούς, και κυρίως παιγνιώδη αλλά σκληρή γλώσσα. Ο ίδιος, εξάλλου, πίστευε ότι «οι λέξεις είναι πιο δραστικές από το πράττειν – στα κατάλληλα χέρια τα ρήματα και τα ουσιαστικά είναι ικανά να προκαλέσουν πανικό».

ΠΑΙΖΟΥΝ:

ΚΩΣΤΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ / ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΥΛΗΣ / ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΠΠΟΥ / ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΛΟΜΟΙΡΑΚΗΣ / ΜΕΛΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΕΡΗ / ΣΠΥΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ-ΔΙΑΣΚΕΥΗ: ΠΑΝΟΣ ΑΜΑΡΑΝΤΙΔΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΟΥΔΑΡΟΣ ΜΟΥΣΙΚΗ: ΚΙΤΡΙΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΣ:  ΝΤΕΙΒΙΝΤ ΝΕΓΡΙΝ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ: ΝΙΚΟΛ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ: ΓΩΓΩ ΜΑΡΙΝΑΚΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: ΑΝΤΖΥ ΝΟΜΙΚΟΥ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 100 ΛΕΠΤΑ ΜΕ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΥΣ 2ος χρόνος | Σύγχρονο Θέατρο

mm?id=2268546

Η παράσταση ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΥΣ προκάλεσε αίσθηση τόσο στο θεατρόφιλο κοινό της Αθήνας όσο και στο μη-θεατρόφιλο και σε θεατές κάθε ηλικίας. Η παράσταση συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία για 2η χρονιά από 18 Οκτωβρίου κάθε Τρίτη και Τετάρτη.

Το τελευταίο αυτό έργο του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα είναι μία ερωτική ιστορία βασισμένη σε αληθινό γεγονός εκείνης της εποχής. Ο Τουργκένιεφ εμπνευσμένος από το «Ασμά Ασμάτων» και βαθιά επηρεασμένος από τον έρωτά του για την Πολίν Βιαρντό η οποία ήταν καλή φίλη και με τον Φρεντερίκ Σοπέν, με τον οποίο συχνά έπαιζαν μαζί πιάνο, ξεδιπλώνει στο χαρτί με μαεστρία τον έρωτα δύο νέων ο οποίος κατορθώνει να νικήσει ακόμα και τον θάνατο. Η παράσταση πλαισιώνεται από τις σημαντικότερες παρακαταθήκες του Σοπέν, δημιουργώντας μια ρομαντική και έντονα νοσταλγική ατμόσφαιρα. 

https://www.youtube.com/watch?v=lZWpBsh_3lI&t=7s

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Μετάφραση από τα ρωσικά: Παύλος Στεφάνου Διασκευή/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη/www.a-priori.gr Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου/www.mariafilippoudesign.com Κοστούμια: Μαντώ Ψυχουντάκη Επιμέλεια μουσικής: Γιάννης Οικονόμου Διασκευή βαλς για δύο πιάνο: Χρίστος Θεοδώρου Κίνηση/Χορογραφία: Χριστίνα Φωτεινάκη Σχεδιασμός φωτισμών: Αργύρης Θέος/www.argie.gr Video-art: Γιάννης Ντουσιόπουλος Βοηθός σκηνοθέτη: Πάμελα Οικονομάκη Βοηθός χορογράφου: Δέσποινα Τριάντου Make-up artist: Ράνια Γιαννάκη
Ζωγράφος: Νίκος Απέργης Τεχνικός πιάνου: Πάνος Τσίγκος/www.panospianotech.com Εμπειρία αρώματος: Μάνος Γερακίνης Creative Agency: Grid Fox/www.gridfox.gr Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού www.pearpr.com

ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ

Ορέστης Τρίκας (Γιάκοφ) Φιλίππα Κουτούπα (Κλάρα) Νίκη Παλληκαράκη (Πλάτοσια) Σοφία Πανάγου (Άννα) Βαγγέλης Κρανιώτης (Φιοντόρ)

Σύγχρονο Θέατρο – Έναρξη παραστάσεων: Τρίτη 18/10/22 Τρίτη 21:15 & Τετάρτη 19:30

Διάρκεια Παράστασης 100’ ( χωρίς διάλειμμα)

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΡΙ του ΖΩΡΖ ΜΠΡΑΣΣΑΪ | Θέατρο Εκσταν

19d031dff19f11598708baa404c2274f XL

Μια έξυπνη κωμωδία επανέρχεται για λίγες παραστάσεις με την Ελένη Παπαχρηστοπούλου Σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια Ζαν – Πωλ Ντενιζόν – Από το Σάββατο 5 Νοεμβρίου στις 20:00 έως και τις 17 Δεκεμβρίου

Η ιστορία της Μαρί είναι ένα έργο αστείο που ταυτόχρονα μας συγκινεί βαθύτατα. Γράφτηκε το 1947 από τον κορυφαίο φωτογράφο του Παρισιού του Μεσοπολέμου, Ζωρζ Μπρασάι. Στην Ελλάδα παρουσιάζεται για πρώτη φορά. Η καθαρίστρια Μαρί, μια γυναίκα μιας κάποιας ηλικίας αγράμματη, μας κάνει να γελάμε μονολογώντας δυνατά τις σκέψεις της και τις πράξεις της, σα να μιλάει στον εαυτόν της. Όμως μέσα στις «χαζές φλυαρίες της», τι αλήθεια, τι αποκάλυψη!

Ο Μπρασσάϊ σκιαγραφεί το πρωτότυπο πορτραίτο μιας «παρακατιανής», μιας γυναίκας ασήμαντης, και φτιάχνει ένα έργο όπου η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και η απανθρωπιά, ο αυθορμητισμός και  η υποκρισία,  η αφέλεια και το ψέμα, η αγάπη, η χαρά για τη ζωή, βρίσκονται ενωμένα με τη σκληρότητα και το ρατσισμό. Η καθαρίστρια Μαρί άνιση, αδύναμη μπροστά σε πρόσωπα που αντιπροσωπεύουν την κοινωνική ιεραρχία, την Τάξη και την Ηθική και που πάνε να της πάρουν ακόμα και το  δωμάτιό της στον έβδομο όροφο, δεν αφήνεται, ωστόσο.  «Πώς να παλέψω; Πώς να γλυτώσω από το στόμα του λύκου» έλεγε το 1947. Κι εκείνα το λόγια της τότε, πόση αξία έχουν σήμερα…

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Κείμενο: Ζωρζ Μπρασσάι Σκηνοθεσία: Ζαν – Πωλ Ντενιζόν Μετάφραση/ Διασκευή: Ελένη Παπαχρηστοπούλου Σκηνικά-Κοστούμια: Ζαν – Πωλ Ντενιζόν Φωτισμοί: Πασχάλης Τσέρνας Βοηθός σκηνοθέτη: Γιάννης Σταματίου Φωτογραφία: Τούλα Ροδοπούλου Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού Η καθαρίστρια Μαρί: Ελένη Παπαχρηστοπούλου

Παραστάσεις: Κάθε Σάββατο στις 20.00μ.μ. Διάρκεια 1 ώρα

«ΓΙΑΓΙΑ ΣΜΥΡΝΗ» του Υάκινθου Μάινα – Ταξίδι στις πιο παραμυθένιες ιστορίες της Μικράς Ασίας – Στην παιδική σκηνή του Θεάτρου ΠΡΟΒΑ από την Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

%CE%93%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%B1 %CE%A3%CE%BC%CF%85%CF%81%CE%BD%CE%B7cbd5f0a3 0710 4d8c b2ff fa400d6bab5e

Με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή, η Παιδική Σκηνή του θεάτρου «ΠΡΟΒΑ» παρουσιάζει το άπαιχτο έργο του Υάκινθου Μάινα «ΓΙΑΓΙΑ ΣΜΥΡΝΗ» σε σκηνοθεσία της Κοραλίας Τσόγκα.

Η παράσταση συστήνει στους μικρούς θεατές την κουλτούρα, τον πολιτισμό, τα ήθη, τα έθιμα και τους χαρακτήρες των παραμυθιών της Μικράς Ασίας. Με σμυρναίικα και παραδοσιακά μικρασιάτικα τραγούδια να τους παρασύρουν. Θίγονται επίσης με μεγάλη ευαισθησία και ενσυναίσθηση ζητήματα όπως η προσφυγιά και τα δεινά του πολέμου. Μια παραμυθένια αλλά και άκρως διδακτική,  διαδραστική παράσταση, με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών από τις θέσεις τους και τις ιστορίες της Γιαγιάς Σμύρνης, που θα ενθουσιάσει μικρούς και μεγάλους.

Στο πλαίσιο του προγράμματος περί Αισθητικής Αγωγής, η παράσταση έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας.

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Σωκράτης, ένας άνδρας κοντά στα 40, έχει απορροφηθεί από την καθημερινότητα, την δουλειά και την ματαιοδοξία του. Έπειτα, όμως, από μία μυστηριώδη συνάντηση μ’ έναν ζητιάνο πρόσφυγα, βρίσκεται «παγιδευμένος» στο «αλλού»! Εκεί που δεν υπάρχει το τότε και το τώρα. Εκεί που όλα τα αδύνατα είναι δυνατά. Εκεί που ζουν τα παραμύθια που του έλεγε η Σμυρνιά γιαγιά του. Η «ΓΙΑΓΙΑ ΣΜΥΡΝΗ». Με οδηγό, βοηθό και συνοδοιπόρο ένα τζίνι, τον Αμάν, ταξιδεύει μέσα σε θραύσματα από μικρασιάτικα παραμύθια και σε αναμνήσεις ριζωμένες πολύ βαθιά! Πρέπει κάτι να θυμηθεί. Κάτι που έχει ξεχάσει. Κάτι που θα του δώσει νέα προοπτική στην ζωή του. Μέσα από αυτό το ταξίδι, ο Σωκράτης, αρχίζει να ανακαλύπτει τι είναι σημαντικό και τι όχι. Μαθαίνει πως το κακό μπορεί να γεννήσει καλό και πως το μίσος, όσο βαθύ κι αν είναι, μπορεί να γίνει αγάπη. Στο τέλος, έρχεται αντιμέτωπος μ’ ένα μεγάλο δίλλημα. Θα βοηθήσει τον εαυτό του ή θα απλώσει το χέρι στον συνάνθρωπο που τον έχει ανάγκη;

Το έργο απευθύνεται σε παιδιά από 5 ετών και άνω και σε ενήλικες που αισθάνονται παιδιά!

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

«Πως να μιλήσεις στα παιδιά για όλα αυτά;» Αυτό ήταν το ερώτημα που τριβέλιζε το μυαλό μου όταν αποφάσισα να τολμήσω να μιλήσω για την μικρασιατική καταστροφή. Πως να απαλύνω την βιαιότητα και το κακό του πολέμου. Ήταν ένα στοίχημα που δεν ήξερα αν μπορούσα (αν ακόμα μπορώ) να το κερδίσω. Όλα ξεκίνησαν όταν κατάλαβα ότι πέρασαν 100 χρόνια. «Κιόλας» σκέφτηκα, «Μα σαν χθες φαντάζει.». Η απάντηση, όπως πάντα, ήταν τα παραμύθια. Αλλά και πάλι δεν ήταν αρκετό. Το μόνο εύκολο θα ήταν να κάτσω μερικές μέρες και να διασκευάσω μερικά παραμύθια σε μια θεατρική φόρμα κι όλοι να είμαστε ευχαρισ%

Εργαζόμενη μητέρα, σύζυγος, γυναίκα, blogger

RELATED