Skip to main content
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2021%2F11%2Fpaidia

4 τρόποι που θα βοηθήσουν τα παιδιά να μην διακόπτουν τον ομιλητή!

ipaidi

29 Νοέ 2021

Στην σχολική τάξη, παρατηρούνται κάποιοι μαθητές καθώς διακόπτουν συνέχεια τη ροή του μαθήματος, ακόμα και τους συμμαθητές τους. Συγχρόνως κάνουν θόρυβο, τραγουδάνε δυνατά ή κάνουν χειρονομίες – αποκαλούνται «ταραχοποιοί» της τάξης και βρίσκονται στο περιθώριο. Αιτία για τα συμπτώματα αυτά είναι η Διαταραχή Ελλειμματική Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητας, ΔΕΠ-Υ, που δημιουργεί πρακτικά προβλήματα στην καθημερινότητα των παιδιών.

Η παρορμητικότητα και η έλλειψη προσοχής δημιουργούν ένταση στα δεπάκια, με συνέπεια την ομιλία του παιδιού καθώς ο άλλος μιλάει.

Συνήθως οι γονείς περιγράφουν χαρακτηριστικές εμπειρίες:

«Συνέχεια μας καλούν από το παιδικό για τον Δημήτρη. Διακόπτει τους φίλους του, τις δασκάλες του. Δεν μπορούν να ολοκληρώσουν το πρόγραμμα. Δεν ξέρουμε πραγματικά τι να κάνουμε!»

«Σήμερα πήγα να ρωτήσω τη δασκάλα του Κωνσταντίνου για την πρόοδό του. Άκουσα ό,τι ακούω κάθε φορά. Διακόπτει το μάθημα, διακόπτει τους φίλους του, κάνει φασαρία. Είμαι πολύ προβληματισμένη για το πώς να διαχειριστώ την κατάσταση.»

«Μέσα στο σπίτι δεν μπορούμε καθόλου να συζητήσουμε με τον Βασίλη. Πετάγεται συνέχεια, δεν μας αφήνει να τελειώσουμε την κουβέντα μας. Πραγματικά δεν αντέχεται.»

Πώς βοηθάμε τα δεπάκια ώστε να μιλάνε στη σειρά τους;

Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ και ο ενήλικας είναι καλό να συμφωνήσουν σε μια χειρονομία μυστική, π.χ. το άγγιγμα του μπράτσου του παιδιού, όταν ξεκινάει να διακόπτει. Με τον τρόπο αυτό, το παιδί επανέρχεται χωρίς να δώσει λαβές για σχόλια.
Η εναλλακτική επιλογή διατροφής μειώνει την παρορμητικότητα άρα και τη δυσκολία να διακόπτει το συνομιλητή.
Η διδασκαλία οργάνωσης μικρής πρότασης μετά τη διακοπή και την ανάσα του συνομιλητή, δίνει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Έτσι, σιγά σιγά να απαλλάσσεται από το χάος της σκέψης και της συμπεριφοράς που το ταλαιπωρεί και να αρχίσει να προσπαθεί να συντονίζεται με το κάθε πλαίσιο στο οποίο βρίσκεται.
Σημαντικό ρόλο παίζει η μίμηση τών ενηλίκων οι οποίοι οφείλουν να σέβονται και να μην διακόπτουν το συνομιλητή – ακόμη και το παιδί.
Για κάθε περαιτέρω απορία μπορείτε να μιλήστε με συνεργάτη στο 2106778528 και στο info@i-paidi.gr !

Είμαστε σύμμαχοι των παιδιών μας στο κυνήγι της δικής τους ευτυχίας.

Γράφει η εθελόντρια Ελευθερία Δημητροπούλου
Επιστημονική επιμέλεια από τη Μαριάννα Λαγουμίδη, Πρόεδρος i-paidi,
Ψυχοπαιδαγωγός, ΔΕΠ–Υ LONDON UNIVERSITY, ΕΚΠΑ

Για περισσότερα που αφορούν παιδί με ΔΕΠ-Υ μπείτε εδώ.

cover photo unsplas

Μερικά παιδιά, δημιουργικά, με φυσιολογικό IQ, γεννήθηκαν με νευροαναπτυξιακή διαταραχή, τη ΔΕΠ-Υ. Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ i–paidi συστάθηκε για να τα υποστηρίζει μη κερδοσκοπικά! Συγχρόνως υποστηρίζει και την οικογένειά τους! Οι φίλοι μας μας ονομάζουν i-paidi.

RECENT

RELATED