Skip to main content
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2018%2F10%2Fimages easyblog articles 6792 gynaikes theatro adama

Οι «Γυναίκες» της Γαλάτειας Καζαντζάκη, από τον θίασο «Αντάμα» επιστρέφουν!

«ΓΥΝΑΙΚΕΣ» της Γαλάτειας Καζαντζάκη από τον θίασο «Αντάμα» σε σκηνοθεσία Πέρη Μιχαηλίδη για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων

Πρεμιέρα: Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018 

Θέατρο Βαφείο – «Λάκης Καραλής»

Αγίου Όρους 16 & Κωνσταντινουπόλεως 115, Βοτανικός (στάση μετρό: «Κεραμεικός»), τηλ.: 210 3425637

Μετά τη συγκινητική ανταπόκριση του κόσμου, οι «Γυναίκες» της Γαλάτειας Καζαντζάκη, από τον θίασο «Αντάμα», σε σκηνοθεσία Πέρη Μιχαηλίδη, επιστρέφουν για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, στο θέατρο «Βαφείο – «Λάκης Καραλής», κάθε Δευτέρα και Τρίτη, από τη Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018 και για όλο τον Νοέμβριο.

Η νουβέλα«Γυναίκες» (γραμμένη το 1933), τηςΓαλάτειας Καζαντζάκη, αποτελεί ένα διαμάντι της νεοελληνικής λογοτεχνίας που για πρώτη φορά μεταφέρεται στη θεατρική σκηνή. Ένα ανέγγιχτο έργο, μέσα από το οποίο με την επαναστατική γραφή της, η συγγραφέας σκιαγραφεί τη γυναίκα, ανεξαρτήτως χρονικής εποχής.

Λίγα λόγια για το έργο

Πέντε γυναίκες, πέντε αδερφές, συνομιλούν, συγκρούονται, μοιράζονται, αλληλεπιδρούν. Γυναίκες της δεκαετίας του ’30 επικοινωνούν και ζωντανεύουν μπροστά μας, φέρνοντάς μας κοντά σε μια άλλη εποχή αλλά και πιο κοντά στη σημερινή. Πέντε γυναίκες με διαφορετική κοινωνική εξέλιξη η καθεμιά, παρά την κοινή τους προέλευση, φανερώνουν μια γκάμα αντιλήψεων, αξιακών συστημάτων και τρόπου ζωής που εκφράζεται μέχρι σήμερα.

Τι είναι αυτό που τις εγκλωβίζει, πώς σκέφτεται τελικά μια γυναίκα, πώς νιώθει, πώς αντιδρά; Πώς αντιμετωπίζει τον έρωτα και τον γάμο; Είναι στη φύση της να λειτουργεί έτσι; Ποιά η διέξοδος; Όλες αυτές οι δομικές απορίες για την πραγματική φύση της γυναίκας, δεν αφορούν το ένα από τα δύο φύλα, αλλά τον άνθρωπο που γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης της κοινωνίας. Ο λόγος της Γαλάτειας Καζαντζάκη, διεισδυτικός και επίκαιρος όσο ποτέ, αξίζει να ακουστεί.

Λίγα λόγια για την συγγραφέα Γαλάτεια Καζαντζάκη

Μία ακόμη γυναίκα συγγραφέας στη χώρα μας που τάραξε τα νερά της εποχής της, δημιουργώντας ισχυρές τομές στη λογοτεχνία και την κοινωνία. Μια συγγραφέας σταθμός, με προβολή μικρότερη της λογοτεχνικής της αξίας, της οποίας τα έργα παραμένουν ανεξερεύνητα και δυσεύρετα.Η Γαλάτεια Καζαντζάκη, γεννημένη στο Ηράκλειο Κρήτης (8 Μαρτίου 1881 -Αθήνα, 17 Νοεμβρίου 1962), ήταν ποιήτρια και

συγγραφέας, κόρη του λόγιου εκδότη Στυλιανού Αλεξίου. Το 1911 παντρεύτηκε τον συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα. Το 1926 χώρισε με τον Καζαντζάκη και το 1933 παντρεύτηκε τον ποιητή και κριτικό Μάρκο Αυγέρη. Η συγγραφέας έγινε γνωστή στα ελληνικά γράμματα με τη δημοσίευση του πρώτου της μυθιστορήματος, «Ρίντι Παλιάτσο», υπό μορφή ημερολογίου, στο περιοδικό «Νουμάς» το 1910.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Η Γαλάτεια Καζαντζάκη (Γαλάτεια Αλεξίου), λογοτέχνης, θεατρική συγγραφέας και μεταφράστρια, το πλέον ανήσυχο πνεύμα των αρχών του 20ου αιώνα, η πρώτη σύζυγος του Νίκου Καζαντζάκη, συγκρούστηκε ανοιχτά με το κατεστημένο και τη συντηρητική κοινωνία της εποχής της. Μαχητική και ανυποχώρητη κατήγγειλε παράλληλα το ανδροκρατούμενο πολιτικό σύστημα. Στα κείμενά της πρωταγωνιστούν γυναίκες και μέσα σε αυτά διακρίνουμε τη στράτευσή της στο κίνημα για τη γυναικεία απελευθέρωση και χειραφέτηση. Στην αυτοβιογραφική νουβέλα «Γυναίκες», οι ηρωίδες, αδελφές μεταξύ τους, καταθέτουν προσωπικές ιστορίες με συγκρούσεις, συμβιβασμούς, υπαρξιακές αγωνίες, οικονομική ανέχεια αλλά και επαναστατικότητα. Η παράσταση «Γυναίκες» με τη μορφή του «επιστολικού θεάτρου» συμπορεύεται με την εμπνευσμένη, αλλά παραγνωρισμένη αυτή συγγραφέα και αναδεικνύει όλες τις πτυχές των γυναικείων χαρακτήρων απέναντι στην ανισότητα και τη διεκδίκηση της ελευθερίας που ακόμα και στις μέρες μας δεν είναι αυτονόητη για τις γυναίκες. Η παράσταση, απόλυτα ρεαλιστική, κοντά στο πνεύμα της Καζαντζάκη, διηγείται τις ιστορίες των γυναικών με συγκίνηση, χωρίς σκηνοθετισμούς.

Πέρης Μιχαηλίδης

Η ταυτότητα της παράστασης

Σκηνοθεσία: Πέρης Μιχαηλίδης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελεάννα Γρηγορίου

Ενδυματολόγος: Δέσποινα Χειμώνα

Παίζουν (αλφαβητικά): Νάντια Δαλκυριάδου, Δήμητρα Μπάσιου, Βασιλική Σαραντοπούλου, Κατερίνα Σούλη, Βιβή Τάγαρη

Συμμετέχει η μουσικός Έλσα Στουρνάρα (σύνθεση, ακορντεόν, φωνή)

Μουσική επιμέλεια: Έλσα Στουρνάρα, Βασιλική Σαραντοπούλου

Φωτογραφίες: Κατερίνα Αρβανίτη

Βίντεο: Ελπινίκη Βουτσά

Graphic Design: Αριάδνη Μιχαηλάρη

Προβολή-Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Ευχαριστούμε θερμά τον Γιώργο Ζιώγαλα για την πολύτιμη βοήθειά του.

Διάρκεια: 75 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Ημέρες και ώρες παραστάσεων

Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018 στις 21.00

Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2018 στις 21.00

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2018 στις 21.00

Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018 στις 21.00

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018 στις 21.00

Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2018 στις 21.00

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018 στις 21.00

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018 στις 21.00

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2018 στις 21.00

Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018 στις 21.00

Τιμές εισιτηρίων

Κανονικό: 10,00 ευρώ

Μειωμένο (φοιτητικό-ανέργων-ατέλειες): 5,00 ευρώ

Για πληροφορίες-κρατήσεις θέσεων

Τηλ.: 6986885131

Προπώληση εισιτηρίων

Viva.gr

Facebook page παράστασης

Έγραψαν για την παράσταση:

« Οι «Γυναίκες» είναι η πρώτη θεατρική δουλειά της ομάδας «Αντάμα» που με την εξαιρετική σκηνοθεσία του Πέρη Μιχαηλίδη δημιουργούν αντάμα μια έξοχη παράσταση…»

Χαρά Κιούση, newsbeast.gr

« Γυναίκες της Γαλάτειας Καζαντζάκη: Πέντε αγιογραφίες στο ίδιο τέμπλο… Είναι ξεκάθαρη η πρόθεση της συγγραφέως, να καταδείξει πως ο όρος Γυναίκα δεν έχει μία και αυτούσια έννοια και σημασία… Ο Πέρης Μιχαηλίδης, κινήθηκε με επιτυχία σε αυτήν την πρόθεση της συγγραφέως…»

Κώστας Ζήσης, all4fun.gr

«Επιστολές αδελφών που μαγνητίζουν στο Θέατρο Βαφείο… Ο σκηνοθέτης εστίασε περισσότερο στο να κατανοηθούν οι σπουδαίοι χαρακτήρες του έργου με υποκριτικές τεχνικές, χωρίς φλυαρίες. Η παράσταση στο σύνολό της δημιουργεί ένα έντονο κλίμα νοσταλγίας…»

Ευγενία Σάλτα, artic.gr

«Ο Θίασος Αντάμα, οι πέντε γυναίκες επί σκηνής, καταθέτουν τα ιδιαίτερα και μοναδικά χαρακτηριστικά τους. Ο σκηνοθέτης Πέρης Μιχαηλίδης σεβάστηκε απόλυτα το έργο και την εποχή του, πετυχαίνοντας με την ακριβή μεταφορά του, την αίσθηση και τον αέρα αυτής της εποχής…»

Βικτώρια Πέππα, quintatheater.blogspot.com

«Οι υποκριτικές ικανότητες των ηθοποιών είναι ανεπιτήδευτες και αυτό τους χαρίζει πόντους. Ο κύριος Μιχαηλίδης οραματίστηκε τις ηρωίδες ιδιαιτέρως αξιοπρεπείς μέσα στο πάθος τους, τα λάθη τους και τις ενοχές τους…»

Ελένη Αναγνωστοπούλου, tritokoudouni.gr

«Είναι μία παράσταση που βλέπουμε για πρώτη φορά στο θεατρικό σανίδι, η οποία ήρθε και έδεσε σε μία χρονιά που θα λέγαμε ξεκάθαρα πως είναι χρονιά των γυναικών. Ζεστά πρόσωπα, χωρίς υπερβολές και μελοδράματα, διηγούνται τη ζωή τους μέσα από γράμματα που στέλνουν η μία στην άλλη…»

Έφη Αργυρού, noizy.gr

«Πρόκειται για μία πολύ σοβαρή και προσεγμένη δουλειά εν συνόλω. Οι μονόλογοι εναλλάσσονται με τους διαλόγους και οι ηθοποιοί μάς χαρίζουν συγκινητικές ερμηνείες ενώ μας δείχνουν και την ικανότητά τους στο τραγούδι…»

Βαγγέλης Μαστορόπουλος, θεατρο.gr

«Είδα πέντε νέες ηθοποιούς γεμάτες κέφι, ταλέντο και προσήλωση στην τέχνη τους. Όλο αυτό το ωραίο αποτέλεσμα είναι σε σκηνοθεσία του κυρίου Πέρη Μιχαηλίδη, ο οποίος είναι και ο κύριος υπεύθυνος αυτής της κυριολεκτικά υπέροχης παράστασης..»

Εύη Ρούτουλα, koukidaki.blogspot.gr

«Ένα έργο δοσμένο με τις υπέροχες ερμηνείες πέντε ηθοποιών… Το μουσικό ντύσιμο του έργου και το τραγούδι από ψυχές πονεμένες σαν μοιρολόι,μου αποδεικνύουν την ευρηματικότητα και το μεγάλο ταλέντο του σκηνοθέτη Πέρη Μιχαηλίδη…»

Χριστίνα Καζανιάτορα, ewoman.gr

«Οι ερμηνείες όλων των κοριτσιών ήταν άξιες χειροκροτημάτων. Σεβάστηκαν απόλυτα τους χαρακτήρες της νουβέλας. Ο σκηνοθέτης Πέρης Μιχαηλίδης σεβάστηκε απόλυτα το έργο και την εποχή του, πετυχαίνοντας με την ακριβή μεταφορά του, την αίσθηση και τον αέρα αυτής της εποχής…»

Έπη Τρίμη, pagenews.gr

«Με λόγο καυστικό, ρομαντικό, αποφασιστικό, αγωνιστικό και πανανθρώπινο, η καθεμιά, από τις γυναίκες, μας ξεναγεί στην πορεία της, βάζοντας και τους ίδιους τους θεατές, εμάς, σε μια διαδικασία ταύτισης, άρνησης, επιβράβευσης, εσωτερικής αρμονίας και μελαγχολικής διάθεσης με την συνοδεία του ακορντεόν να ντύνει απόλυτα θερμά και νοσταλγικά την παράσταση…»

Δανάη Σωπασή, maxmag.gr

« Λογοτεχνικά έργα, σκηνοθετημένα με τόσο άρτιο τρόπο και με τις καλύτερες ηθοποιούς να ερμηνεύουν πέντε χαρακτήρες με τόσο αριστοτεχνικό τρόπο, αξίζει κανείς να τα δει για να εκτιμήσει το τί πάει να πει ποιοτικό θέατρο…»

Αγγελική Μπάτσου, kallitexnes.gr

«Μια πολύ καλοδουλεμένη παράσταση, συγκινητική, γλυκιά και δυνατή σε ένα φιλόξενο και ζεστό θέατρο που σε φέρνει σε τόση αμεσότητα με τους ηθοποιούς, που νιώθεις ότι είσαι κι εσύ πραγματικό μέρος της… Μην την χάσετε!»

Μαρία Φλώρου, theatrinos.gr

«Μια εκπληκτική παράσταση με ένα δυνατό κείμενο που όλοι θεατές μπορούν να ταυτιστούν μ’ αυτό. Η σκηνοθεσία εξαιρετική καθώς ο κ. Πέρης Μιχαηλίδης «ζωγραφίζει» στην σκηνή, καθηλώνοντάς σε…»

Κλειώ Δημοσθένους, beasty-press.com

«Το πρώτο που παρατηρεί κανείς παρακολουθώντας την παράσταση είναι το πόσο καλά δένονται σκηνοθετικά οι ιστορίες μεταξύ τους και με πόση δύναμη εκφράζονται ερμηνευτικά οι ρόλοι επί σκηνής…. Πέντε δυνατές «φωνές» με έναν εξαιρετικό μαέστρο, προσκαλούν τον θεατή να σκεφτεί… Να την παρακολουθήσετε, αξίζει…»

Γιώργος Κολέτσος, gokitoki.wordpress.com

Είμαι παιδί της επικοινωνίας και του χαμόγελου και με αφορμή την μέχρι τώρα πορεία μου σε αυτή τη ζωή, θέλησα να «χρωματίσω» τον κόσμο με τη δική μου παλέτα. Έτσι δημιούργησα με πολύ αγάπη το δικό μου διαδικτυακό αποτύπωμα, το likewoman.gr, θέλοντας να γεμίσω τους ανθρώπους και ιδιαίτερα τις γυναίκες με τη δική μου αστερόσκονη. Πάντα λέω ότι «εκεί έξω βρίσκονται τα πιο μαγικά πράγματα…μη φοβάσαι λοιπόν να τα περπατήσεις».

RELATED