20 χρόνια cosnova beauty
20 χρόνια cosnova beauty – Η συνταγή της επιτυχίας από την ηγέτιδα εταιρεία της γερμανικής αγοράς
Καμία άλλη εταιρεία δεν πουλά περισσότερα βερνίκια νυχιών, κραγιόν και άλλα προϊόντα μακιγιάζ στη Γερμανία και την Ευρώπη από την cosnova. Όλα ξεκίνησαν το 2002 με όραμα μια μάρκα με προϊόντα μακιγιάζ υψηλής ποιότητας στην καλύτερη δυνατή τιμή, και τώρα, διανύοντας την τρίτη δεκαετία της, η εταιρεία είναι πιο επιτυχημένη από ποτέ με παρουσία σε περισσότερες από 80 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Η cosnova ξεκίνησε την επετειακή της χρονιά με τις υψηλότερες καθαρές πωλήσεις μέχρι σήμερα, ύψους 467 εκατομμυρίων ευρώ.
Για τον εορτασμό της 20ης επετείου της, το μήνυμα της cosnova είναι: «Κάντε την ομορφιά διασκέδαση». Η εταιρεία και η μάρκα της essence, που επίσης κλείνει τα 20, παρουσιάζονται μέσα από εντελώς νέα αλλά και οικεία πρόσωπα που λένε τις δικές τους προσωπικές ιστορίες.
Sulzbach, Ιούνιος 2022
Πριν από είκοσι χρόνια, σχεδόν κανείς δεν πίστευε ότι η νεοσύστατη εταιρεία cosnova θα κατακτούσε την κορυφή της γερμανικής και ευρωπαϊκής βιομηχανίας καλλυντικών. Κι όμως, η οικογενειακή επιχείρηση κατάφερε να γίνει ο ηγέτης της αγοράς* καλλυντικών στη Γερμανία από το 2007 και στην Ευρώπη από το 2010 και παράλληλα να κατακτήσει τη δεύτερη θέση** όσον αφορά τον κύκλο εργασιών. Το μυστικό της επιτυχίας είναι: κορυφαία ποιότητα και καινοτομία σε χαμηλές τιμές με μια σειρά από μάρκες που τηρεί με συνέπεια την υπόσχεσή της να «κάνει όλους να νιώθουν πιο όμορφοι».
«Το κλισέ συνήθως ήταν ότι τα καλλυντικά ήταν πολυτέλεια και ότι οι γυναίκες ξόδευαν πολλά χρήματα για αυτά», λέει η ιδρύτρια της εταιρείας Christina Oster-Daum. “Υπήρχαν μερικές οικονομικές μάρκες, αλλά τους έλειπαν ορισμένα σημαντικά συστατικά για την επιτυχία. Η αγορά ήταν έτοιμη για μια μοντέρνα μάρκα καλλυντικών που κάθε γυναίκα θα μπορούσε να υποστηρίξει οικονομικά, χωρίς να χρειάζεται να κάνει συμβιβασμούς στην ποιότητα, την καινοτομία και το design.
Με προϊόντα που θα μπορούσαν να υπερηφανεύονται ότι κουβαλούσαν στην τσάντα τους. Για μένα, αυτή είναι ακριβώς η προσέγγιση που ακολουθώ από το ξεκίνημα. Μέχρι σήμερα, η αποστολή μου είναι «να κάνω όλους να νιώθουν πιο όμορφα» και αυτό θα παραμείνει στο μέλλον».
«Aποστολή μου είναι να «κάνω όλους να νιώθουν πιο όμορφα» και αυτό θα παραμείνει και στο μέλλον».
Christina Oster-Daum, Ιδρύτρια και Πρόεδρος της cosnova GmbH
20 πρόσωπα για 20 χρόνια
Αυτή η αποστολή υποστηρίζεται από μία επετειακή καμπάνια, η οποία ενθαρρύνει τους καταναλωτές να δείξουν όλα τα χρώματα και τις πτυχές της προσωπικότητάς τους. Η έμφαση θα δοθεί στην ενθάρρυνση της δημιουργικότητάς τους. Το μακιγιάζ βοηθά τους ανθρώπους να εκφραστούν και να τονίσουν τη δική τους ταυτότητα. Παράλληλα, ένα πράγμα πρέπει να παραμένει σαφές: η ομορφιά δεν είναι ανταγωνισμός, δεν υπάρχει απολύτως καμία πίεση να επιδιώξουμε τα συμβατικά ιδανικά της ομορφιάς. Πρόκειται για μια διαδικασία που προσφέρει χαρά. Και αυτό αντιπροσωπεύουν τα 20 πρόσωπα της οικογένειας cosnova.
Για την επετειακή καμπάνια, η cosnova θέτει τους υπαλλήλους της και τις πολύ προσωπικές τους ιστορίες στο προσκήνιο, αναδεικνύοντας έτσι τους ανθρώπους που κατέστησαν την εταιρεία αυτό που είναι σήμερα. Προέρχονται από διαφορετικούς επιχειρηματικούς τομείς και επίπεδα και αντιπροσωπεύουν όλες τις πτυχές που κάνουν την cosnova τόσο επιτυχημένη.
Μια ομάδα influencers που ενσωματώνουν όλες τις πτυχές και τις πεποιθήσεις της essence θα υποστηρίξουν τη μάρκα κατά τη διάρκεια του επετειακού έτους. Μοιράζονται τις ιστορίες τους και ορίζουν την ομορφιά από τη δική τους προσωπική οπτική γωνία, μιλώντας για θέματα που είναι σημαντικά για αυτούς, όπως το body positivity, η διαφορετικότητα και το gender neutrality. Άλλοι μιλούν για το πως είναι να ζεις σε δύο κόσμους ως άτομα με μεταναστευτικό υπόβαθρο ή ως έφηβοι που ενηλικιώνονται.
Στοχεύοντας στο διαφορετικό
Από την αρχή, η Christina Oster-Daum και ο συνιδρυτής και σύζυγός της Javier González έκαναν πολλά πράγματα διαφορετικά από ό,τι όριζε ο κανόνας στη βιομηχανία εκείνη την εποχή. Και οι δύο γνώριζαν πολύ καλά την αγορά, είχαν αποκτήσει μεγάλη εμπειρία σε εταιρείες όπως Procter & Gamble, Coty, Nestle και Wella. Ξεκίνησαν την επιχείρησή τους λιτά από την τραπεζαρία του σπιτιού τους στη Φρανκφούρτη, όπου λάνσαραν τα πρώτα 50 περίπου προϊόντα της μάρκας essence. Αυτά κόστιζαν κατά μέσο όρο δύο ευρώ και ήταν περίπου πέντε ευρώ φθηνότερα από τον ηγέτη της αγοράς εκείνη την εποχή. Σύντομα, δημιουργήθηκαν όλο και περισσότερα προϊόντα και το διαμέρισμά τους αποδείχτηκε πολύ μικρό. “Κάποια στιγμή, υπήρχαν σωροί από κουτιά γύρω από το κρεβάτι μας. Τότε συνειδητοποιήσαμε ότι χρειαζόμασταν επειγόντως ένα γραφείο και έναν αποθηκευτικό χώρο”, θυμάται το ιδρυτικό ζευγάρι. Σήμερα, η cosnova είναι ένας διεθνής παίκτης με περίπου 700 υπαλλήλους παγκοσμίως, εκ των οποίων περίπου 450 εργάζονται στα κεντρικά γραφεία της Γερμανίας στο Sulzbach.
Παράλληλα, η cosnova άνοιξε νέους δρόμους όσον αφορά τη διαφήμιση. Η essence κατάφερε να πραγματοποιήσει το λανσάρισμά της στην αγορά χωρίς καμία απολύτως διαφημιστιή υποστήριξη – αδιανόητο για μια εποχή όπου κυριαρχούσαν οι εντυπωσιακές διαφημίσεις με supermodels. Η αλυσίδα φαρμακείων dm έδωσε την ευκαιρία στη νεοφερμένη μάρκα και ήταν ο πρώτος λιανέμπορος που τη συμπεριέλαβε στο χαρτοφυλάκιό του το 2002. Η νέα μάρκα με τις εκπληκτικά χαμηλές τιμές της, προσέλκυσε πολλούς πελάτες που ήθελαν να τη δοκιμάσουν και οι οποίοι τελικά περέμειναν πιστοί στη μάρκα. Παρόμοιες επιτυχίες σημειώθηκαν γρήγορα και σε άλλα φαρμακεία και καταστήματα λιανικής, καθώς και σε όλο και περισσότερες χώρες ανά τον κόσμο. Τα προϊόντα είναι πλέον διαθέσιμα σε περισσότερες από 80 χώρες στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, καθώς και στη Βόρεια και Νότια Αμερική, την Ασία και την Αφρική.
Δυο μάρκες – Μια υπόσχεση
Το 2004 ακολούθησε η δεύτερη μάρκα, η CATRICE. Ενώ η essence απευθυνόταν και συνεχίζει να απευθύνεται κυρίως στην γενιά Z, που είναι παιχνιδιάρικη και απολαμβάνει τη διασκέδαση με διαφορετικά προϊόντα ομορφιάς, η CATRICE στοχεύει περισσότερο γυναίκες που έχουν ήδη βρει το στυλ τους αλλά τους αρέσει να πειραματίζονται με το μακιγιάζ τους. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να παρέχουμε νέα και καινοτόμα προϊόντα. Κάθε χρόνο, ανανεώνεται περίπου το 50% από τα κατά προσέγγιση 1.500 διαφορετικά προϊόντα που υπάρχουν διαθέσιμα στα stands ομορφιάς.
Επιπλέον, υπάρχουν Συλλεκτικές Σειρές κάθε μήνα που παρουσιάζουν τις πιο πρόσφατες τάσεις μακιγιάζ. Στις μέρες μας, ένα stand με προϊόντα της essence περιέχει περισσότερα από 500 προϊόντα. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια τσάντα ομορφιάς χωρίς τα best sellers της μάρκας: Μία essence Lash Princess Mascara πωλείται σε όλο τον κόσμο κάθε 4 δευτερόλεπτα. Κάθε χρόνο, η cosnova πουλά περίπου 400 εκατομμύρια προϊόντα. Το 90% από αυτά παρασκευάζονται στην Ευρώπη, και ειδικότερα στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Πολωνία και την Ιταλία.
Η Βιωσιμότητα παραμένει πρώτη προτεραιότητα
Από την ίδρυσή της, η cosnova έχει δώσει μεγάλη αξία σε μια υπεύθυνη και βιώσιμη προσέγγιση για τη φύση και το περιβάλλον. Από την αρχή, όλα τα προϊόντα είναι 100% cruelty-free, χωρίς να έχουν δοκιμαστεί σε ζώα. Και από τη βασικής σειρά Φθινόπωρο/Χειμώνας 2021της essence, όλα τα προϊόντα αποτελούνται από 100% vegan συστατικά. Στην CATRICE, αυτό συμβαίνει σε ποσοστό 99%. Επιπλέον, η cosnova φροντίζει – με βάση τα αυστηρά Clean Beauty Standards που η ίδια έχει θέσει – να χρησιμοποιεί συστατικά φυσικής προέλευσης όποτε είναι δυνατόν.
Η cosnova έκανε ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς τον στόχο της για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής προστασίας του περιβάλλοντος: Από την 1η Ιανουαρίου 2022, η οικογενειακή εταιρεία καθώς και όλα τα προϊόντα essence και CATRICE είναι κλιματικά ουδέτερα. Μαζί με την Climate-Partner, η cosnova επέλεξε ένα έργο αντιστάθμισης στην Ινδία: Το έργο αιολικού πάρκου στο Jangi, είναι πιστοποιημένο σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και το TÜV Nord Cert. Για να μειώσει τις εκπομπές CO2 μακροπρόθεσμα, η cosnova – ως νέο μέλος της «Πρωτοβουλίας Επιστημονικών Σστόχων (SBTi)» – θα αναπτύξει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για το κλίμα μέχρι το τέλος του έτους, η οποία θα εστιάζει στην αυξημένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών και γενικά στον πιο φιλικό προς το περιβάλλον σχεδιασμό των συσκευασιών, στη μείωση της χρήσης ιδιαίτερα επιβλαβών για την ατμόσφαιρα μεταφορικών μέσων, στην ακόμη πιο αυστηρή επιλογή Ευρωπαίων προμηθευτών καθώς και στις καινοτόμες ιδέες μεταφοράς για όλους τους εργαζόμενους.